اخلاصی، امیر (1394). برندسازی برای مکان، مراکز خرید و مقاصد گردشگری. تهران: انتشارات علمی،
اندیشکده صنعت و فناوری (1385)، طرح تدوین چشم انداز و جهت گیریهای راهبردی تهران در افق ۱۴۰۴. تهران: شورای اسلامی شهر تهران،
بیکر، بیل (1394). برندسازی مقصد گردشگری. ترجمهی علی صمیمی و ساسان قاسمی. تهران: انتشارات دنیای اقتصاد،
حبیبی، محسن؛ و هورکارد، برنارد (1385)، اطلس کلانشهر تهران. تهران: شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری،
حیدری چیانه، رحیم (1394). تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: کلان شهر تبریز، نشریه پژوهش و برنامه ریزی شهری، سال ششم، شماره ببست و دوم،
دینی، کیت (1392). برندسازی شهری. ترجمهی محمدرضا رستمی. تهران: نشر تبلور،
دیواندری، علی (1391). ارائه مدل برندسازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور، فصلنامه پژوهشهای بازرگانی، شماره 65،
دیواندری، علی؛ و اخلاصی، امیر (1391). طراحی مدل بومی برندسازی برای کلان پروژههای چند منظوره کشور و پیاده سازی و آزمون آن در یک مجموعه چند منظوره، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، شماره پیاپی 5،
غمامی، مجید (1390). مجموعهی شهری تهران (گزیدهی مطالعات طرح راهبردی توسعهی کالبدی تهران)، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران،
ماجدی؛ حمید و زرآبادی، زهرا السادات (1389). جستاری در نشانه شناسی شهری، آرمانشهر، ش 4، صص: 3-2،
محمدی، جمال (1392). تحلیل کیفی بسترها، دلایل و پیامدهای گردشگری به شیوهی نظریه زمینهای مطالعه موردی: گردشگران شهر سنندج، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، ش 7، صص: 203-182،
محمودی، وحید؛ و ماجد، وحید (1391). برنامه ریزی توسعه پایدار شهری با رویکرد برنامه ریزی هستهای ) پیشنهادی برای برنامه ریزی توسعه پایدار شهری تهران(، راهبرد، ش 64، صص: 72-43،
مطلبی، قاسم (1394). خوانشی از جایگاه و نقش برندسازی معماری بر رقابت پذیری شهری در شهرهای جهانی، مدیریت شهری، ش 40، صص: 10-1،
Aitken, R., & Campelo, A. (2011). The four Rs of place branding. Journal of Marketing Management, 27(9-10), 913-933.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. New York Palgrave Macmilla.
Anholt, S. (2009). Handbook on Tourism Destination Branding. Madrid World Tourism Organizatio.
Anttiroiko, A.-V. (2014). The Political Economy of City Branding. New York Routledge.
Bayraktar, A., & Uslay, C. (2016). Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction. PA Business Science Reference.
Bayraktar, A., & Uslay, C. (2016). The Future of Mega-cities: Planning Implication for a More Sustainable Development.
Berg, P.-O., & Björner, E. (2014). Branding Chinese Mega-Cities. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.
Blain, C., Levy, S., & Ritchie, J. (2005). Destination Branding: Insights and Practices from Destination Management Organizations. Journal of Travel Research, 43(4), 328-338. doi:10.1177/0047287505274646
Bulu, M. (2012). City Competitiveness and Improving Urban Subsystems: Technologies and Applications.
Coshall, J.T. (2000), Measurement of tourists’ images: the repertory grid approach, Journal of Travel Research, 39 (1), 85-89.
Davis, J. A. (2010). Competitive success, how branding adds value. Chichester: John Wiley & Sons.
Dinnie, K. (2011). City Branding. New York Palgrave Macmillan.
El-Shakhs, S. (2014). The Future of Mega-cities: Planning Implication for a More Sustainable Development
Gold, J. R., & Ward, S. V. (1994). Place promotion: the use of publicity and marketing to sell towns and regions. New York Wiley.
Gulsrud, N. M. (2014). Green City Branding in Perspective. CITYGREEN, 1(8), 138.
Hamm, B., & Muttagi, P. K. (1998). Sustainable Development and the Future of Cities (B. M. Hamm, Pandurang Ed.). London Intermediate Technology Publications,.
Hankinson (2009) Managing destination brands: Establishing a theoretical foundation,
Journal of Marketing Management, 25 (1), pp. 97–115
Hanna, S., & Rowley, J. (2011). Towards a strategic place brand-management model. Journal of Marketing Management, 27(5-6), 458-476.
Harris, J., & Williams, R. J. (2011). Regenerating Culture and Society: Architecture, Art and Urban Style within the Global Politics of City-branding. Liverpool: University Press.
Ind, N., & Bjerke, R. (2007). Branding governance: a participatory approach to the brand building process. Chichester: John Wiley & Sons Ltd.
Kapferer, J. N. (2008). New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London: Kogan Page.
Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands. Place Branding, 1(1), 58-73.
Kavaratzis, M. (2009). Cities and their brands: Lessons from corporate branding. Place Branding and Public Diplomacy, 5(1), 26-37.
Kavaratzis, M., Warnaby, G., & Ashworth, G. J. (2015). Rethinking Place Branding. Cham:Springer.
Koo, J.-R. (2008). Evaluation and Indexation of City Brand Equity. Productivity Review, 223(3), 177-205.
Morgan, N., Pride, R., & Pritchard, A. (2011). Destination brands: managing place reputation Amsterdam: Elsevier.
Morgan, N., Pritchard, A., & Pride, R. (2004). Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Musterd, S., & Kovacs, Z. (2013). Place-making and Policies for Competitive Cities Chicester Wiley.
Paddison, R. (1993). City Marketing, Image Reconstruction and Urban Regeneration. Glasgow University of Glasgow.
Riza, M. (2015). Culture and City Branding: Mega-Events and Iconic Buildings as Fragile Means to Brand the City. Open Journal of Social Sciences, 3(7), 269-274.
Roll, M. (2006). Asian brand strategy: how Asia builds strong brands New York: Palgrave Macmilla.
Roll, M. (2015). Asian brand strategy: building and sustaining strong global brands in Asia New York: Palgrave Macmillan.
Sorensen, A. & Okata Eds, J. (2011) Megacities: Urban Form, Governance, and Sustainability. Japan: Springer.
Strauss, A. L. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: Sage Publications.
Tapachai, N., and R. Waryszak (2000) An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection. Journal of Travel Research, 39, 37–44.
Tybout, A. M., & Calkins, T. (2005). Kellogg on branding. New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
United Nations, D. o. E. a. S. A., Population Division. (2014). World Urbanization Prospects: The 2014 Revision. New York: United Nations.
Weinrich, N. K. (1999). Hand-on social marketing. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc.
Zenker, S., & Jacobsen, B. r. P. (2015). Inter-Regional Place Branding: Best Practices, Challenges and Solutions. Cham: Springer.