الوانی، مهدی؛ بودلایی، حسن. (1391). پدیدارشناسی در مطالعات کارآفرینی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 5، شماره 19، ص 33 تا 61.
امینی، منصور؛ سحر کائیدی. (1394). تأثیر مدیریت برند بر وفاداری مشتریان برند کفش فرشتگان. رساله کارشناسی ارشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
آذر، عادل؛ خسروانی، فرزانه؛ جلالی، رضا. (1398)، تحقیق در عملیات نرم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
آندرواژ، لیلا؛ ویژه، انسیه؛ سعیدنیا، محمد. (1399). تاثیر مشارکت مشتری در شبکه های اجتماعی شرکت بر پیوند مشتری با در نظر گرفتن متغیر میانجی خلق ارزش مشتری، نشریه صنعت لاستیک ایران، دوره 24، شماره 98، ص 95-109.
پناهی، محمدمهدی. (1399). تاثیر مشارکت مشتری بر رضایت مشتریان با نقش میانجی استرس، فصلنامه پژوهش نوین در مدیریت، دوره 4، شماره 28، ص 33-41.
پیران، علی؛ افخمی، مهدی. (1394)، بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی در سازمانهای دولتی، نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 13، شماره 3، ص 763-784.
جلالی، رستم. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، دوره 1، شماره 4، ص 310 تا 320.
حسینی، میرزاحسن؛ محبعلی، محمد. (1399)، بررسی عوامل موثر بر مشتریمحوری شرکتهای خردهفروشی انلاین در تهران، مجله پژوهشهای معاصر در علوم و تحقیقات، دوره 2، شماره 12، ص 54-71.
حیدری، حوریا؛ مهدوی، ایرج. (1396). تاثیر CRM اجتماعی بر روی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتری در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام. مطالعات مهندسی صنایع و مدیریت تولید. 3، 67-84
خلیلی، محمد. (1394). بررسی تاثیر وفاداری برند بر درگیری مشتری در جوامع مجازی (مورد مطالعه شرکت دومینو). پایان نامه کارشناسی ارشد؛ مؤسسه آموزش عالی نیما - دانشکده علوم انسانی
داناییفرد، حسن؛ الوانی، مهدی؛ آذر، عادل. (1393). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، انتشارات صفار.
رنجبر، هادی؛ حقدوست، اکبر؛ صلصالی، مهوش؛ خوشدل، علی. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. پژوهش علوم سلامت و نظامی، دوره 2، شماره 3، ص 238 تا 250.
شعبانی، اکرم؛ منصوری، سلیمان؛ میرفخری، حیدر؛ صفری، خلیل. (1396). تاثیر مشارکت مشتری بر توسعه محصول با نقش میانجی پیامدهای بازار، فصلنامه علوم مدیریت، دوره 11، شماره 43، ص 57-78.
عابدی، حسن؛ تسلیمی، سعید؛ فقیهی، ابولفضل؛ شیخ، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 5، شماره 10، ص 151 تا 198.
عالی، صمد؛ ابراهیمی، عبدل؛ اصلان، ندا. (1398). تحلیل مشارکت مشتری در خلق ارزش طی چرخه عمر رابطه، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 11، شماره 1، ص 105-124.
محرم زاده، مهرداد؛ مژگان خدامرادپور، سیدمحمد کاشف. (1395). تاثیر متغیر میانجی تجربه مشتری بر رابطه مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران با وفاداری مشتریان باشگاههای ورزشی. مدیریت ورزشی. 35، 941-956.
محمدشفیعی، مجید؛ هدی توکلی، ریحانه السادات طبائیان. 1397. تاثیر بازارگرایی، نوآوری خدمات و کیفیت خدمات بر ترجیح برند و تمایل به پرداخت قیمت بالاتر؛ مطالعه مسافران شرکت های حمل ونقل ریلی. مدیریت برند . 171-207.
میرفخرالدینی، حیدر؛ شعبانی، اکرم. (1395). مشارکت مشتری در توسعه محصول جدید، فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 8، شماره 16، ص 121-140.
نادریفر، مهین؛ گلی، حمیده؛ قلجایی، فرشته. (1396). گلولهبرفی روشی هدفمند در نمونهگیری تحقیقات کیفی، نشریه گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره 14، شماره 41، ص 101 تا 121.
نظامی، شمس؛ رحیمی، فرابرز، میرایی، علی. (1390). جایگاه مشارکت در ارتقای کیفیت خدمات، پژوهشنامه مدیریت تحول، دوره 3، شماره 6، ص 75-95.
ب) منابع لاتین
Blut, M., Heirati, N., & Schoefer, K. (2020). The Dark Side of Customer Participation: When Customer Participation in Service Co-Development Leads to Role Stress. Journal of Service Research, 23(2), 156-173.
Carmen, R., & Marius, S. (2016). Customer Loyalty Using Customer Relationship Management. Management Strategies Journal, 31(1), 285-288.
Devece, C., Llopis‐Albert, C., & Palacios‐Marqués, D. (2017). Market orientation, organizational performance, and the mediating role of crowdsourcing in knowledge‐based firms. Psychology & Marketing, 34(12), 1127-1134.
Harmeling, C. M., Moffett, J. W., Arnold, M. J., & Carlson, B. D. (2017). Toward a theory of customer engagement marketing. Journal of the Academy of marketing science, 45(3), 312-335.
Holsti, O. R. (1969). Content analysis for the social sciences and humanities, Reading, MA: Addison-Wesley.
Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage publications.
Lemon, K. N., & Verhoef, P. C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of marketing, 80(6), 69-96.
Ma, T., Guan, Z., Li, B., Hou, F., & Chong, A. Y. L. (2018). Importance of Community Influence and Meter Message on Brand Value Co-creation: a Study In Social Commerce Research-in-Progress. In CONF-IRM (p. 32).
Maia, C., Lunardi, G., Longaray, A., & Munhoz, P. (2018). Factors and characteristics that influence consumers’ participation in social commerce. Revista de Gestão, 466-482.
Ramaswamy, V., & Ozcan, K. (2018). What is co-creation? An interactional creation framework and its implications for value creation. Journal of Business Research, 84, 196-205.
Rawal, M., Bagherzadeh, R., Wei, S., & Torres, J. L. S. (2020). The journey from customer participation in service failure to co-creation in service recovery. Journal of Retailing and Consumer Services, 54, 102058.
Rietveld, R., van Dolen, W., Mazloom, M., & Worring, M. (2020). What you feel, is what you like influence of message appeals on customer engagement on Instagram. Journal of Interactive Marketing, 49, 20-53.
Storey, C., & Larbig, C. (2018). Absorbing customer knowledge: how customer involvement enables service design success. Journal of Service Research, 21(1), 101-118.
Wei, S., Ang, T., & Jancenelle, V. E. (2018). Willingness to pay more for green products: The interplay of consumer characteristics and customer participation. Journal of Retailing and Consumer Services, 45, 230-238.
Yoo, J., Chen, J., & Frankwick, G. L. (2020). Influence of customer participation from the employee perspective. International Journal of Bank Marketing.
Zaborek, P., & Mazur, J. (2019). Enabling value co-creation with consumers as a driver of business performance: A dual perspective of Polish manufacturing and service SMEs. Journal of Business Research.