ابراهیمی، مهران (1387): «نشست شهر خلاق: مفاهیم، سیاستها، مطالعه موردی از شهرهای موفق و ناموفق»، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، تیرماه، فرهنگسرای نیاوران، تهران.
رحیمی، محمد، مرادعلی، محسن، داها، الهام، فلاح زاده، عبدالرسول (1392). شهر خلاق (مبانی نظری و شاخصها). مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، معاونت مطالعات و برنامه ریزی مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی، دانش شهر، شماره 196- مرداد 1392.
رهنمایی، محمدتقی (1386)، جغرافیای گردشگری، انتشارات دانشگاه تهران.
ربانی خوراسگانی، علی، ربانی، علی، ادیبی سده، مهدی، مؤذنی، علی، (1390)، بررسی نقش تنوع اجتماعی در ایجاد شهرهای خلاق و نوآور مورد مطالعه: شهر اصفهان. فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 21، بهار 1390.
سیف الدینی، فرانک، شعبانی فرد، محمد، حسینی، علی، رشیدی، مصطفی (1389). سنجش کیفیت و ظرفیت گردشگری شهری بر اساس الگوی رفتاری گردشگران و جامعه میزبان، نمونه موردی: شهر اصفهان. پژوهشهای جغرافیای انسانی، شماره 71، بهار 1389، صص 87-67.
شریفیان ثانی، مریم (1384)، سرمایه اجتماعی: مفاهیم اصلی و چارچوب نظری، فصلنامه علمی و پژوهشی رفاه اجتماعی، سال اول، شماره دوم، صص:5-18.
مختاری ملک آبادی، رضا، سقایی، محسن، ایمان، فاطمه (1393). سطح بندی مناطق پانزده گانه شهر اصفهان از لحاظ شاخصهای شهر خلاق با استفاده از مدل برنامه ریزی منطقهای، مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری، سال پنجم، شماره شانزدهم، بهار 93
Ashworth, G., & Page, S. J. (2011). Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes. Tourism Management, 32(1), 1–15.
Bianchini, F., & CLES (1988). City centres, city cultures: The role of the arts in the revitalization of towns and cities. Manchester: CLES.
Colomb, C. (2011). Staging the New Berlin. Place marketing and the politics of urban reinvention post-1989. London: Routledge.
DCMS. (1998). Creative industries mapping document. London: Department for Culture, Media and Sport.
Dan Eugen Ratiu, Creative Cities and/or Sustainable cities: Discourses snd Practices, City, Culture and Society 4(2013)125-135.
Foord, J. (2008). Strategies for creative industries: An international review. Creative Industries Journal, 1(2), 91–113.
Frey, O. (2009). Creativity of places as a resource for cultural tourism. In G. Maciocco & S. Serreli (Eds.), Enhancing the city: New perspectives for tourism and leisure (pp. 135–154). Heidelberg: Springer.
Fainstein, S. S. (2007, November 2). Tourism and the commodification of urban culture. The urban reinventors issue. Celebrations of Urbanity. Retrieved December 19, 2012, fro linkbc.ca/torc/downs1/TourismAndTheCommodificationOfUrbanCulture.
Florida, R. L. (2004). Cities and the creative class. London: Routledge.
Frey, O. (2009). Creativity of places as a resource for cultural tourism. In G. Maciocco & S. Serreli (Eds.), Enhancing the city: New perspectives for tourism and leisure (pp. 135–154). Heidelberg: Springer.
Gunn, C. (1994). Tourism planning (3rd ed.). London: Taylor and Francis.
Gold, J R and Ward, S V (1994) Introduction. In Place Promotion. The Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions, S V Ward and J R Gold (eds.), pp. 1–17. John Wiley & Sons, Chichester.
Gertler, M S (2004) Creative cities: what are they for, how do they work, and how do we build them? Canadian Policy Research Network, Background paper F/48, Ottawa.
Gibson, C., & Kong, L. (2005). Cultural economy: A critical review. Prog Hum Geogr, 29, 541–561.
-Gossling, T & Rutten, R (2007). “Innovation in regions", European planning studies, Vol. 15, No.2, February.
Hannigan, J. (1998). Fantasy city: Pleasure and profit in the postmodern metropolis. London and New York: Routledge.
Hannigan, J. (2007). From fantasy city to creative city. In G. Richards & J. Wilson (Eds.), Tourism, creativity, development (pp. 48–56). London: Routledge.
Kuban,D(1978): Conservation of the Historical Ebvironment for Cultural Survival, in R.Hold, Conservation az cultural Survival,Istanbul: The Aga Khan Award for Architectur.
Landry, C. (2006). The art of city-making. London: Earthscan.
Landry, C. (2000). The creative city: A toolkit for urban innovators. London: Earthscan Comedia.
Landry, C., & Bianchini, F. (1995). The creative city. London: Demos.
Martone, A., & Sepe, M. (2012). Creativity, urban regeneration and sustainability/the Bordeaux case study. Journal of Urban Regeneration and Renewal, 5(2), 164–183.
Pareja-Eastaway, M. (2010). Building a creative Barcelona: New actors, new strategies. Finisterra, XLV(90), 133–152.
Peck, J (2005) Struggling with the creative class. International Journal of Urban and Regional Research 29(4), 740–770.
Shields, R (1991) Places on the Margin. Alternative Geographies of Modernity. Routledge, London.
Sepe, M. (2010). Urban policies, place identity and creative regeneration: The Arabianranta case study. Paper presented at the 14th International Planning History Conference, Istanbul, July 12–15.
Siow-Kian Tan,Ding-Bang Luh,Shiann-Far Kung, (2014), a taxonomy of creative tourist in creative tourism, Tourism Management 42(2014),248-259.
Scott, A J (2000) The Cultural Economy of Cities. Sage, London.
Rodrı´guez-Dı´az, M., & Espino-Rpdrı´guez, T. F. (2008). A model of strategic evaluation of a tourism destination based on internal and relational capabilities. Journal of Travel research, 46, 368–380.
Richards, G., & Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture?. Tourism Management, 27, 1408–1413.
Richards, G. (2011). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of Tourism Research, 38(4), 1225–1253.
Vanolo, A. (2008). The image of the creative city: Some reflections on urban branding in Turin. Cities, 25(6), 370–382.
Wang, Y., & Xiang, Z. (2007). Toward a theoretical framework of collaborative destination marketing. Journal of Travel Research, 46, 75–85.
Zukin, S. (1995). The cultures of cities. Malden, MA: Blackwell.
Zukin, S. (2010). Naked city: The death and life of authentic urban places. Oxford Oxford University Press.