@article { author = {amiri, foujan and mohebi, serajedin and ranjbar,, mohammad hossein and Bagheri, Mahdi}, title = {The effect of structural, behavioral and contextual factors on rural tourism marketing in Hormozgan province}, journal = {Geography (Regional Planning)}, volume = {12}, number = {47}, pages = {186-199}, year = {2022}, publisher = {Qeshm Institute of Higher Education}, issn = {2228-6462}, eissn = {‪2783-2112}, doi = {10.22034/jgeoq.2022.293769.3188}, abstract = {The purpose of this study, which is applied in terms of purpose and descriptive survey method and structural equations, is the effect of structural, behavioral and contextual factors on rural tourism marketing in Hormozgan province. Statistical population of 10249 people using Cochran's formula 384 people were selected by simple random sampling as a sample. The data collection tool in this research is a questionnaire whose validity has been confirmed using CVR coefficient and its reliability has been confirmed using Cronbach's alpha coefficient. Data were collected through a specialized and researcher-made questionnaire. Confirmatory and exploratory factor analysis has been used to determine the construct validity of the research questionnaire. The reliability of the research questionnaire was done by using interviews with experts and determining the Cronbach's alpha coefficient and SPSS software, to analyze the data performed using SPSS 22 software, descriptive statistics, tables and graphs were used and PLS software was used to model the structural equations. By performing factor analysis on 53 identified components, 3 factors were identified as dimensions of tourism marketing, which were structural, behavioral and contextual factors. Among them, 27 indicators are related to structural factors, 12 indicators are related to behavioral factors and 14 indicators are related to underlying factors. The results show that all indicators related to structural, behavioral and contextual factors have an impact on rural tourism marketing.}, keywords = {structural factors,behavioral factors,Contextual Factors,rural tourism marketing}, title_fa = {تاثیر عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای بر بازاریابی گردشگری روستایی در استان هرمزگان}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق تاثیر عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای بر بازاریابی گردشگری روستایی در استان هرمزگان می باشد.این تحقیق کاربردی بوده واز نظر روش، توصیفی پیمایشی و از نظرشاخه، معادلات ساختاری است. جامعه آماری از تعداد 10249 نفر با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر با روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه می باشد که روایی آن با استفاده از ضریب CVR و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای جمع آوری داده ها ازپرسشنامه تخصصی و محقق ساخته استفاده شده است. با توجه به نوع و ماهیت پژوهش حاضر جهت تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 22 انجام شد. در سطح آمار توصیفی هم از جداول و ترسیم نمودار بهره گرفته شدو برای الگوسازی معادلات ساختاری نیز از نرم افزار PLS استفاده شد. با انجام تحلیل عاملی روی 53 مولفه شناسایی انجام شده ، 3 عامل به عنوان ابعاد بازاریابی گردشگری شناخته شد که این سه عامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای بود. از بین آنها 27 شاخص مربوط به عوامل ساختاری، 12 شاخص مربوط به عوامل رفتاری و 14 شاخص مربوط به عوامل زمینه ای بود. نتایج به دست آمده نشان می دهد کلیه شاخص های مربوط به عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای بر بازاریابی گردشگری روستایی تاثیر دارند.}, keywords_fa = {عوامل ساختاری,عوامل رفتاری,عوامل زمینه ای,بازاریابی گردشگری روستایی}, url = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_150829.html}, eprint = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_150829_6cb44950ae4b46651cd4d43ea25005f7.pdf} }