@article { author = {Yousefi, Fariba and Mojtaba Zadeh, Hossein and Pishgahi Fard, Zahra}, title = {برندسازی، ابرشهر، نظریه زمینه‌ای، مدل، کیفی، تهران}, journal = {Geography (Regional Planning)}, volume = {6}, number = {24}, pages = {223-248}, year = {2016}, publisher = {Qeshm Institute of Higher Education}, issn = {2228-6462}, eissn = {‪2783-2112}, doi = {}, abstract = {    If the purpose is creating sustainable economy and symmetrical urban development, urban branding in scale of mega-city is necessary. Since there is no comprehensive strategic model and performing methodology for urban planning, the main purpose of this research is presenting a new model for mega-cities branding based on Tehran city case study concerning the Iranian singular features. The research's statistical population is all the experts who have relevant scientific backgrounds in urban planning and branding. In this research, as for grounded theory methodology, at first purposive sampling method and then for analyzing data, theoretical sampling are used to gathering information. The data gathering method is based on survey methods specially partial-structural profound interviews.  Also, the analyzing method is grounded theory based on Strauss and Corbin's systematic approach for coding and classifying conceptions. In this field, SPSS 16 for analyzing quantity of demographic data and also MAXQDA 12 for managing and organizing qualitative data, are used. The research results exposure a comprehensive model for mega-cities branding with explanation of dimensions and main variable based on local approach.  }, keywords = {Branding,Mega-City,Grounded theory,Qualitative model,Tehran}, title_fa = {تدوین مدل جامع برندسازی ابرشهرها (مورد مطالعاتی: ابر شهر تهران)}, abstract_fa = {    اگر هدف ایجاد اقتصاد پایدار و توسعه متوازن شهری است، برندسازی شهری به‌ویژه در مقیاس ابرشهرها ضرورتی غیرقابل انکار است. با اذعان به عدم وجود مدل راهبردی جامع و متدولوژی اجرایی جهت برندسازی ابرشهرها، هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگویی نوآورانه برای برندسازی ابرشهرها بر مبنای مطالعه موردی شهر تهران و با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایرانی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه خبرگان و متخصصان دارای زمینه علمی مرتبط با برنامه‌ریزی شهری و برندسازی می‌باشند. در این پژوهش، با توجه به روش‌شناسی تئوری زمینه‌ای، ابتدا از روش نمونه‌گیری مبتنی بر هدف (هدفمند) و سپس درروند تجزیه‌وتحلیل از روش نمونه‌گیری نظری برای گردآوری داده‌ها استفاده گردیده است. روش گردآوری اطلاعات مبتنی بر روش‌های پیمایشی به‌ویژه مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختاریافته می‌باشد. همچنین روش تجزیه‌وتحلیل این پژوهش، تئوری زمینه‌ای مبتنی بر رهیافت نظام‌مند استرائوس و کوربین جهت کدگذاری و دسته‌بندی مفاهیم می‌باشد. در این راستا، از نرم‌افزار 16 SPSS جهت تحلیل داده‌های دموگرافیک کمی و همچنین نرم‌افزار MAXQDA 12 جهت مدیریت و سازمان‌دهی داده‌های کیفی استفاده شده است. نتایج این پژوهش حاکی از ارائه مدل جامع برندسازی ابرشهرها و تبیین ابعاد و متغیرهای کلیدی با رویکرد بومی می‌باشد.}, keywords_fa = {برندسازی,ابرشهر,نظریه زمینه‌ای,مدل,کیفی,تهران}, url = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_43371.html}, eprint = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_43371_6fdbaec441dfe84aa7671ab814199754.pdf} }