@article { author = {parvazi, mahnaz}, title = {Analyzing the Special Value of Urban Tourism Brand (Case Study: Baneh Border City)}, journal = {Geography (Regional Planning)}, volume = {6}, number = {25}, pages = {49-69}, year = {2017}, publisher = {Qeshm Institute of Higher Education}, issn = {2228-6462}, eissn = {‪2783-2112}, doi = {}, abstract = {Abstract     In the perspective of contemporary tourism industry, development of destination brand has changed to a strategic instrument throughout the world due to the increasing competition of tourism destinations. Having a successful tourism brand can be quite effective in increasing the competitive advantage of destination, attraction of tourists and as a result, increase of incomes arising from tourism industry and national economy boom. However, studies in the field of brand and special value of destination brand have remained at the beginning of its way. In this way, the present research has been prepared based on the evaluation of domestic tourists of the special value of tourism destination brand of Baneh border city. Statistical population includes the tourists of Baneh city in summer 2016. Friedman and Single Domain T tests were used to analyze questionnaire data. The results showed that four aspects, namely loyalty, awareness, image and perceived quality affect the special value of tourism brand of Baneh city. Considering the Friedman test in parallel with ranking the aspects of special value of tourism brand of Baneh border city, loyalty, awareness, perceived quality and finally, image of tourists are ranked first, second, third and fourth, respectively.}, keywords = {Border Cities,urban tourism,Brand,Brand Special Value,Baneh}, title_fa = {تحلیل ارزش ویژه برند گردشگری شهری (مورد مطالعه شهر مرزی بانه)}, abstract_fa = {در چشم انداز صنعت گردشگری معاصر، به دلیل رقابت روز افزون مقاصد گردشگری، توسعه برند مقصد به ابزاری استراتژیک در سراسر جهان تبدیل شده است. داشتن برند موفق گردشگری می تواند در افزایش مزیت رقابتی مقصد، جذب گردشگر و در نتیجه افزایش درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی بسیار تاثیرگذار باشد. با این وجود مطالعه در زمینه برند و ارش ویزه برند مقصد در ابتدای مسیر خود است. در این راستا، پژوهش حاضر بر اساس ارزیابی گردشگران داخلی از ارزش ویزه برند مقصد گردشگری شهر مرزی بانه تدوین شده است. جامعه آماری گردشگران تابستان 1395 شهر بانه می باشد، و برای تحلیل داده های پرسشنامه از آزمون تی تک دامنه و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج نشان داد چهار بعد وفاداری، آگاهی، تصویر و کیفیت ادارک شده بر ارزش ویژه برند گردشگری شهر بانه تاثیرگذار می باشند و با توجه به آزمون فریدمن در جهت رتبه بندی ابعاد ارزش ویژه برند گردشگری شهر مرزی بانه، وفاداری گردشگران رتبه یک، آگاهی گردشگران رتبه دوم، کیفیت ادراک شده گردشگران رتبه سوم و در نهایت تصویر گردشگران داری رتبه چهارم می باشد.}, keywords_fa = {شهرهای مرزی,گردشگری شهری,برند,ارزش ویزه برند,بانه}, url = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_44950.html}, eprint = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_44950_5481e7a27f356fc163aa2feb5931a4ce.pdf} }