%0 Journal Article %T تحلیل تجارب و ارزش اجتماعی ادراک شده گردشگران شهری در پارک های آبی مشهد %J فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای) %I موسسه آموزش عالی قشم %Z 2228-6462 %A کیوانلو, میثم %A مرسل, باقر %A طیبی ثانی, سید مصطفی %A فهیمی نژاد, علی %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 9 %N 37 %P 679-693 %! تحلیل تجارب و ارزش اجتماعی ادراک شده گردشگران شهری در پارک های آبی مشهد %K بازاریابی تجربی %K ارزش ادراک‌شده %K ارزش اجتماعی %K گردشگری %K مجموعه‌های ورزشی تفریحی %R %X هدف از این تحقیق تحلیل ابعاد بازاریابی تجربی شامل محیط فیزیکی و تعاملات انسانی بر ارزش اجتماعی ادراک‌شده گردشگران در مجموعه‌های ورزشی تفریحی آبی بود که به روش توصیفی – همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه گردشگران حاضر در مجموعه‌های ورزشی تفریحی آبی شهر مشهد بود که ازاین‌بین 405 نفر به‌صورت تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار اندازه‌گیری تحقیق شامل پرسشنامه استاندارد والز (2009) بود که پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب 91/0 مورد تأیید قرار گرفت. داده‌های پژوهش با بهره‌گیری از آزمون‌های آمار توصیفی و روش‌های آمـار اسـتنباطی تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزارهای اس پی اس اس و لیـزرل تحلیـل شدند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بعد محیط فیزیکی شامل: طراحی و معماری محیط، حفظ و نگهداری و عوامل فیزیولوژیکی و محیط‌زیست و بعد تعاملات انسانی شامل: اطمینان و امنیت، پاسخگویی مناسب، حرفه‌ای گری و مراقبت و توجه، بر ارزش اجتماعی ادراک‌شده گردشگران مؤثر هستند. استفاده از این نتایج می‌تواند با افزایش کیفیت و ارتقای استانداردها در بخش محیط فیزیکی و تعاملات انسانی، رضایت مشتریان از مجموعه‌های ورزشی تفریحی را بالاتر برده و موجبات رونق بیشتر گردشگری شهری را فراهم آورد. %U http://www.jgeoqeshm.ir/article_104518_1badcfd19868522ee86210c2ab430d9b.pdf