%0 Journal Article %T سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد سازمان‎های خدمات‎‌رسان در شهر کوهدشت %J فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای) %I موسسه آموزش عالی قشم %Z 2228-6462 %A مرادپور, نبی %A محمدی, نازنین %A شاهینی فر, مصطفی %A بیرانوند زاده, مریم %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 10 %N 38 %P 877-895 %! سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد سازمان‎های خدمات‎‌رسان در شهر کوهدشت %K "شهروندان %K رضایتمندی %K خدمات رسان شهری %K سازمان‏های خدمات رسان شهری %K شهر کوهدشت" %R %X امروزه با عنایت به پیچیدگی و تنوع نیازهای شهروندان و ملزومات نظام شهرنشینی، سازمان‏ها و نهاد‏های متعددی عهده‎دار عرضه خدمات مورد نیاز شهروندان می‏باشند. بدیهی است کمیت و کیفیت ارائه این خدمات نقش بسزایی در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و افزایش میزان رضایتمندی آنها دارد. هدف این تحقیق سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از سازمان‏های خدمات رسان شهری (عمومی، خصوصی و دولتی) در شهر کوهدشت می‏باشد. روش‏ پژوهش در مقاله حاضر توصیفی – تحلیلی و از نظر هدف کاربردی است. بخشی از این تحقیق که مربوط به ادبیات موضوع است به روش توصیفی و بخش دیگر آن که مربوط به فعالیت‏های میدانی تحقیق است، به روش تحلیلی- پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش ساکنان شهر کوهدشت می‏باشند. برای برآرود حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده که حجم نمونه 383 نفر به دست آمده است. روش نمونه‌گیری استفاده شده در این تحقیق تصادفی ساده است. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه‏ای بود که روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (83/0=α) تأیید شده است. برای تحلیل داده‏ها از نرم افزار آماریSPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‏دهد که میزان رضایتمندی شهروندان از سازمان‏های خدمات رسان شهری در شهر کوهدشت پایین می‏باشد. همچنین رضایت شهروندان از سازمان‌های خدمات شهری در بین گروه‌های مختلف (جنس، سن، تحصیلات، مدت اقامت و اشتغال) تفاوت وجود دارد. %U http://www.jgeoqeshm.ir/article_109472_cff06951a252ea2802dacd1aa57de2fd.pdf