%0 Journal Article %T بررسی نقش شخصیت برند مقصد گردشگری در همخوانی خودپنداره گردشگر و ایجاد تمایل به بازدید مجدد (مورد مطالعه: گردشگران خارجی بازدید کننده از پل طبیعت شهر تهران) %J فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای) %I موسسه آموزش عالی قشم %Z 2228-6462 %A غفاری, محمد %A نعمت پور, محمد %A عشریه, امید %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 8 %N 33 %P 491-506 %! بررسی نقش شخصیت برند مقصد گردشگری در همخوانی خودپنداره گردشگر و ایجاد تمایل به بازدید مجدد (مورد مطالعه: گردشگران خارجی بازدید کننده از پل طبیعت شهر تهران) %K شخصیت برند %K شخصیت مقصد %K همخوانی خودپنداره %K میل به بازدید مجدد %R %X امروزه وفاداری گردشگر یکی از معیارهای مهمی تقلی می شود که می تواند تعیین کننده میزان موفقیت مقاصد گردشگری باشد. لذا مقاصد ­گردشگری می­توانند با ایجاد یک برند ­قوی و منحصربفرد تعداد بیشتری از گردشگران را به سوی خود جذب­ کرده و آنها را وفادار ­سازند. به ­همین­دلیل شخصیت ­برند مقصد­گردشگری و تاثیری که این مفهوم می­تواند بر نیات ­رفتاری گردشگر داشته ­باشد یکی­از مهم­ترین موضوعات مورد ­توجه مقاصد­ گردشگری­ در طول سال های اخیر بوده ­است. هدف ­پژوهش­ حاضر ­مطالعه تاثیر شخصیت ­برند مقصد گردشگری­ بر همخوانی خودپنداره­ گردشگر و تمایل به بازدید­ مجدد از مقصد ­گردشگری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر روش جمع آوری داده ها نیز توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری ­پژوهش حاضر شامل آن دسته از گردشگران خارجی است که در تابستان 1395 به شهر تهران سفر­کرده­اند و از پل طبیعت در این شهر بازدید کرده اند. از این­جامعه نمونه­ای به حجم 216 نفر و به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده­های ­پژوهش، پرسشنامه محقق­ ساخته­ای حاوی 30 سوال بر اساس مرور ادبیات پژوهش طراحی شد. قبل از جمع­آوری داده­های ­پژوهش، روایی و پایایی پرسشنامه مورد­نظر مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. به منظور بررسی داده­های­پژوهش و آزمون فرضیه­های پژوهش از آمار ­توصیفی­ و ­استنباطی­ در نرم­افزارهای SPSS ­و LISREL  استفاده ­شد. نتایج­ پژوهش نشان داد ابعاد ­شخصیت ­برند­ مقصد­گردشگری تاثیر­ مثبتی را بر همخوانی خودپنداره­گردشگر و قصد بازدید ­مجدد وی از مقصد­گردشگری تهران دارد. بخش دیگری از نتایج پژوهش حاضر نشان داد همخوانی خودپنداره گردشگر تاثیر معنی­داری بر بازدید­مجدد از مقصد­گردشگری تهران دارد. %U http://www.jgeoqeshm.ir/article_84074_a5eb6fc875e613f0e037b539879370be.pdf