حیدری و همکاران (۱۳۹۱) آثار تجارت خارجی بر تقاضای بینالمللی گردشگری ایران (مطالعه موردی: هند و ترکیه)، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هفتم، شماره 19، فصل پاییز، صص ۱۳۷-۱۱۷.
حیدریچیانه، رحیم (۱۳۹۶). مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری. ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، ۲۸۴ صفحه.
دائیکریمزاده، سعید. قبادی، سارا. فرودستان، نسیم. (۱۳۹۲) عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری بین المللی ایران: رهیافت خود توضیح با وقفههای گسترده (ARDL)، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شماره ۲۳، پاییز ۹۲، صص ۱۵۴-۱۳۱.
راسخی، سعید. محمدی، ثریا. (۱۳۹۶) عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری کشورهای حوزه دریای خزر، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شماره ۳۸، تابستان ۹۶، صص ۸۱-۶۳.
زاهدی، شمسالسادات. (۱۳۹۷) مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار (با تاکید بر محیط زیست)، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، ویرایش دوم، چاپ اول، ۳۰۸ صفحه.
قلیپور سلیمانی، علی. (۱۳۸۶) مطالعه تطبیقی صنعت گردشگری در ایران و ترکیه، بررسیهای بازرگانی، شماره ۲۳، خرداد و تیرماه ۸۶، صص ۷۹-۷۴.
نظری، محسن؛ اسفیدانی، محمدرحیم؛ طباطبایی، سیدمهدی. (۱۳۹۶) ارزیابی عوامل مؤثر بر جذب گردشگران بین المللی با استفاده از مدل جاذبه، تحقیقات اقتصادی، دوره 52 ، شماره 1، فصل بهار، صص ۲۴۳- ۲۱۵.
یغفوری، حسین. آقایی واحد. (۱۳۹۰) تحلیلی بر جاذبههای گردشگری شهری و نقش آن در تحول اقتصادی مورد نمونه؛ اردبیل، اولین کنفرانس اقتصاد شهری ایران، آذرماه، دانشگاه فردوسی مشهد.
Balli, F., Balli, H. O., & Louis, R. J. (2016). The impacts of immigrants and institutions on bilateral tourism flows. Tourism Management, 52, 221-229 .
Chaisumpunsakul,W., & Pholphirul, P. (2017) Does international trade promote international tourism demand? Evidence from Thailand's trading partners, Kasetsart Journal of Social Sciences, http://dx.doi.org/10.1016/j.kjss.2017.06.007
Gallego, M.S., F.L. Rudriguez, and J.V. Rudriguez. (2007). Tourism and trade in OECD countries, University of La Laguna,pp.1-23.
Habibi, F., Rahim, K. A., Ramchandran, S., & Chin, L. (2009). Dynamic model for international tourism demand for Malaysia: Panel data evidence. International Research Journal of Finance and Economics, 23, 207-217.
Hall, Colin M., Stephen J. Page. (1999). the Geography of Tourism and Recreation, London: Rutledge.
Katircioglu, S.T. (2009). Tourism, Trade and Growth: the Case of Cyprus, Journal of Applied Economics, Vol.41, Issue 21, pp.2741-2750.
Khan, H., R. S. Toh, and L. Chua. (2005). Tourism and trade: Co-integration and Granger causality tests. Journal of Travel Research, 44,2,pp. 171-176.
Kulendran, N., & Wilson, K. (2000). Is there a relationship between international trade and international travel. Applied Economics, 32, 1001-1009.
Leitao, N.C. (2010). Does trade help to explain tourism demand? The case of Portugal. Theoretical and Applied Economics, 17(3), 63-74.
Lim, C. (2003) Review of International Tourism Demand Models. Annals of Tourism Research, 24, pp. 835-489.
Martin, C.A. and S.F. Witt. (1987). International Tourism Demand Models: Inclusion of the Marketing Variables. Journal of Tourism Management, 8, pp.33-40.
Nordstom, J. (2005). Dynamic and Stochastic Structures in Tourism Demand Modeling, Journal of Empirical Economics, No.30, pp.379-392.
Santana, M., Ledesma, F. J., & Perez, J. V. (2011). Tourism and trade in OECD countries: A dynamic heterogeneous panel data analysis. Empirical Economics, 41(2), 533-554.
Shan, J., and K.Wilson. (2001). Causality between trade and tourism: Empirical evidence, from China. Applied Economics Letter, 8, pp. 279–283.
Song, H. and S.F. Witt. (2000). Tourism Demand Modeling and Forecasting, Modern Econometrics Approaches. Oxford, UK, Pergamon.
Song, H. and S.F. Witt. (2003). Tourism Forecasting: The General to Specific Approach. Journal of Travel Research, 42, pp. 65-74.
Surugiu, C., Leitao, N. C., & Surugiu, M. R. (2011). A panel data modeling of international tourism demand: Evidences for Romania. Economic Research, 24(1), 134-145.
Turner, L. W., & Witt, S. F. (2001). Factors influencing demand for international tourism: Tourism demand analysis using structural equation modeling, revisited. Tourism Economics, 7(1), 21-38.
White, R. (2007). Immigrant-trade links, transplanted home bias, and network effects. Applied Economics, 39(7), 839-852.