@article { author = {nasimi, mehrshad and Mohammadi, Nasrollah and Nasimi, Mohammad Ali and Amirnejad, Saeed}, title = {Presenting the effectiveness model of placing a sports brand in the media with sustainable development approach}, journal = {Geography (Regional Planning)}, volume = {11}, number = {42}, pages = {643-660}, year = {2021}, publisher = {Qeshm Institute of Higher Education}, issn = {2228-6462}, eissn = {‪2783-2112}, doi = {}, abstract = {Using the media to introduce sports products to the audience is very effective. The use of sports brand placement in the media and its use in recent years has become one of the most widely used related techniques for sports product advertising. The purpose of this study is to design an effective model of sports brand placement in the media using the data foundation method. In order to conduct the research, a qualitative research approach has been used and based on the data method of the foundation and using semi-structured interviews with experts in the field of sports brand in the media has been identified. The sample size with the logic of theoretical and judgmental sampling and until the achievement of theoretical saturation included a total of 12 people. Data encoding was performed using Max Kyoda software. Findings show that the effectiveness of sports brand placement in the media with 10 factors and 50 components including: attitude to film, audience capture, audience position, advertising, brand dominance, product integration with the program, demographic characteristics, personality relationship The sports program is explained by the product, the economic benefits and the sports script.}, keywords = {sports brand placement,Media,data foundation theory,Exploratory Interview,sustainable development}, title_fa = {ارایه الگوی اثربخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه با رویکرد توسعه پایدار}, abstract_fa = {استفاده از رسانه ها برای شناساندن محصولات ورزشی به مخاطبان بسیار موثر است. کاربرد جایگذاری برند ورزشی در رسانه و استفاده آن در سال‌های اخیر به یکی از پرکاربردترین تکنیک های مرتبط برای تبلیغات محصول ورزشی تبدیل شده است. هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل اثر بخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه با استفاده از روش داده بنیاد و با رویکرد توسعه پایدار است. به منظور اجرای پژوهش از رویکرد پژوهش کیفی استفاده شده است و بر مبنای روش داده بنیاد و با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاری از متخصصین حوزه برند ورزشی در رسانه شناسایی شده است. حجم نمونه با منطق نمونه گیری نظری و قضاوتی و تا حصول اشباع نظری در مجموع 12 نفر را در برگرفت. کد گذاری داده ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا به انجام رسید. یافته های پژوهش نشان می دهد اثر بخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه با 10 عامل و 50 مولفه شامل: نگرش به فیلم، تسخیر مخاطب، موقعیت مخاطب، تبلیغات، غالب بودن جایگذاری برند، یکپارچگی محصول با برنامه، ویژگی های جمعیت شناختی، ارتباط شخصیت برنامه ورزشی با محصول، منافع اقتصادی و فیلمنامه ورزشی تبیین می‌شود.}, keywords_fa = {جایگذاری برند ورزشی,رسانه,تئوری داده بنیاد,مصاحبه اکتشافی,توسعه پایدار}, url = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_130913.html}, eprint = {http://www.jgeoqeshm.ir/article_130913_24130274599ac0f10fe720cd2c8afb81.pdf} }