پاپلی یزدی، محمد حسین؛ سقایی. (1392). کتاب گردشگری ماهیت و مفاهیم( تهران، انتشارات سمت، چاپ هشتم).
جهانیان، منوچهر و احمدیان، آیدا. (1395). تحلیل نقش بازار های سنتی در جذب گردشگران خارجی، مطالعه موردی: بازار بزرگ تهران"،فصلنامه علمی تخصصی گردشگری علم و فرهنگ، دوره چهارم، شماره6.
دانایی فرد،حسن، جاوید سید داریوش و فانی ,علی اصغر.(1391). ارتقاءظرفیت گردشگری جمهوری اسلامی ایران:تحلیلی بر ابزار های خط مشی گذاری ملی گردشگری .فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری.سال هفتم،شماره 19 ص24-1.
راجی، زهرا؛ نادری راد، حمیدرضا. (1399). مروری بر عوامل موثر تقاضای گردشگری جنگ. ماهنامه علمی تخصصی آفاق علوم انسانی. 4(37). 41-52.
رهنمایی، محمد تقی. (1390). کتاب :گردشگری شهر. تهران: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور.
زاهدی، محمد. اکبری،تعمت الله. عمادزاده، مصطفی. خوش اخلاق،رحمان. رنجبران،بهرام(۱۳۹۷). شناسایی مؤلفه های مؤثر در تقاضا برای سفر به مقاصد گردشگریِ فرهنگی تاریخی (نمونه پژوهی: اصفهان). فصلنامه اقتصاد شهری، دوره سوم، شماره ۱ص ۲۶ – ۴۲.
زندی، ابتهال،( ۱۳۹۵). پیش بینی تقاضای گردشگری داخلی شهر تهران با استفاده از مدل های ترکیبی خلاقانه"، اولین همایش ملی اقتصاد خلاق، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب.
فرزین محمد و همکاران .عنوان مقاله "مدل سازی پیش بینی تقاضای گردشگری بازدید از دوستان و بستگان (VFR) داخلی شهر تهران"مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری دانشگاه مازندران.دوره 7، شماره 26، پاییز و زمستان 1397، صفحه145-122.
صفرزاده، اسماعیل، اصغری، تامینا. (1398). عوامل موثر بر تقاضای گردشگری در کشورهای خاورمیانه: رویکرد اقتصادسنجی فضایی دادههای تلفیقی. سیاست گذاری پیشرفت اقتصادی، 7(1)، 133-149.
کریمی حمید. (1397). کتاب اصول و مبانی گردشگری.
یعقوبی منظری پریسا 1397 .عنوان مقاله "شناسایی استراتژ یهای توسعه پایدارصنعت گردشگری ایران با استفاده از تکنیک متاسوات و ارائه راهکارهای مناسب". دو ماهنامه بررسیهای بازرگانی- علمی ،ترویجی ،دوره و شماره: دوره 15، شماره 8687 شماره پیاپی 86، بهمن و اسفند 1396، صفحه 1-91.
Abraham, V., & Poria, Y. (2019). A research note exploring socially visible consumption in tourism. Tourism Management, 70, 56-58.
Alvarez‐Diaz, M., D'Hombres, B., Ghisetti, C., & Pontarollo, N. (2020). Analysing domestic tourism flows at the provincial level in Spain by using spatial gravity models. International Journal of Tourism Research.22 (4).403-415.
Assaf, A. G., & Tsionas, M. (2018). The estimation and decomposition of tourism productivity. Tourism Management, 65, 131-142.
Avraham, E. (2018). Nation branding and marketing strategies for combatting tourism crises and stereotypes toward destinations. Journal of Business Research. 116. 711-720.
Barbhuiya, M. R., & Chatterjee, D. (2020). Vulnerability and resilience of the tourism sector in India: Effects of natural disasters and internal conflict. Tourism Management Perspectives, 33, 100616.
Chi, J. (2020). The impact of third-country exchange rate risk on international air travel flows: The case of Korean outbound tourism demand. Transport Policy, 89, 66-78.
Dai, S., Xu, H., & Chen, F. (2019). A Hierarchical Measurement Model of Perceived Resilience of Urban Tourism Destination. Social Indicators Research, 145(2), 777-804.
Dionisio, M., Silva, C., & Nisi, V. (2019, September). Fostering interaction between locals and visitors by designing a community-based tourism platform on a touristic island. In IFIP Conference on Human-Computer Interaction (pp. 768-787). Springer, Cham.
Fu, X., Ridderstaat, J., & Jia, H. C. (2020). Are all tourism markets equal? Linkages between market-based tourism demand, quality of life, and economic development in Hong Kong. Tourism Management, 77, 104015.
Irandoust, M. (2019). On the relation between exchange rates and tourism demand: A nonlinear and asymmetric analysis. The Journal of Economic Asymmetries, 20, 12-32.
Katircioglu, S., Gokmenoglu, K. K., & Eren, B. M. (2018). Testing the role of tourism development in ecological footprint quality: evidence from top 10 tourist destinations. Environmental Science and Pollution Research, 25(33), 33611-33619
Kapera, I. (2018). Sustainable tourism development efforts by local governments in Poland. Sustainable cities and society, 40, 581-588. "
Law, C. M. (1993). Urban tourism: attracting visitors to large cities. Mansell Publishing Limited.
Mora-Rivera, J., Cerón-Monroy, H., & García-Mora, F. (2019). The impact of remittances on domestic tourism in Mexico. Annals of Tourism Research, 76, 36-52.
Rafiei Darani, H. and Asghari, H. (2018), "Study of international tourism demand in Middle East by panel data model", International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, Vol. 12 No. 1, pp. 80-8.
Ranaweerage, E., Arima, T., & Kikuchi, T. (2018). Regional Characteristics of Urban Tourism in Tokyo. In Tokyo as a Global City (pp. 247-266). Springer, Singapore.
Sun, S., Wei, Y., Tsui, K. L., & Wang, S. (2019). Forecasting tourist arrivals with machine learning and internet search index. Tourism Management, 70, 1-10.
Timothy, D. J., & Wall, G. (1995). Tourist accommodation in an Asian historic city. Journal of Tourism Studies, 6(2), 63.
Yousaf, S., & Xiucheng, F. (2018). Halal culinary and tourism marketing strategies on government websites: A preliminary analysis. Tourism Management, 68, 423-443.