خطیبی، سید محمدرضا (1390). تأثیر متقابل الگوهاى رفتارى در احیاى هویت محیط شهر، هویت شهر، شماره سیزدهم، سال هفتم، بهار 1392، 63-73
عظمتی، حمیدرضا و ضرغامی، اسماعیل و صدق پور، بهرام صالح و عظمتی، سعید (1391). بررسی نگرش استفادهکنندگان در طراحی فضای پارکهای شهری به منظور ارتقاء خلاقیت پذیری فضای باز کودکان، معماری و شهرسازی آرمان شهر، شماره نهم، پاییز و زمستان 1391، 233-246
قرهبگلو، مینو و عینیفر، علیرضا و ایزدی، عباسعلی (1392). ارتقای تعامل کودک با مکان در فضای باز مجتمعهای مسکونی مورد پژوهی سه گونه فضای باز مسکونی در شهر تبریز، هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی، شماره دوم، دوره هجدهم، تابستان 1392، 69-82
کاشانی جو، خشایار و هرزندی، سارا و فتح العلومی، ایلناز (1392). بررسی معیارهای مطلوب طراحی فضای شهری برای کودکان نمونه موردی: محله نظامیه تهران، معماری و شهرسازی آرمان شهر، شماره 11، پاییز و زمستان 1392، 239-249
کربلایی حسینی غیاثوند، ابوالفضل و سهیلی، جمالالدین (1392). بررسی ویژگیهای شهر دوست داشتنی از نگاه کودکان مطالعه موردی: منطقه دو شهرداری قزوین، مطالعات شهری، شماره نهم، زمستان 1392، 59-68
کیانی، اکبر و اسماعیلزاده کواکی، علی (1391). تحلیل و برنامهریزی شهر دوستدار کودک از دیدگاه کودکان، باغ نظر، شماره بیستم، سال نهم، بهار 1391، 51-62
لاهیجانیان، اکرمالملوک و شیعهبیگی، شادی (1389). رویکردی تحلیلی به طراحی و مدیریت پارکهای شهری و رابطه آن با سلامت شهروندان، هویت شهر، شماره هفتم، سال پنجم، پاییز و زمستان 1389، 95-104
Abdul Aziz, A. & Sani Ahmad, A. (2010), Low Cost Flats Outdoor Space as Children Social Environment, Procedia - Social and Behavioral Sciences 38, 243 – 252
mouzegar, Z. & Sadeghi Naeinib, H. & Jafari, R. (2010), Design principle of playgrounds’ equipments and spaces for children: An interaction education approach, Procedia Social and Behavioral Sciences2, 1968–1971
Ariès, P. (1962). Centuries of childhood; a social history of family life. New York Knopf.
Bartlett, S. (2002). The problem of children's injuries in low-income countries: a review. Health Policy and Planning Journal, 1-13.
Chatterjee, S. (2002). Toward Progressive Realization of the Rights of All Children in Creation of Child Friendly Cities in South Asia. New Delhi: Habitat International Coalition. Retrieved 05.05.2006, 2006, from the World Wide Web: www.childfriendlycities.org
Chawla, L., & Heft, H. (2002). Children's Competence and Ecology of Communities: A Functional Approach to the Evaluation of Participation. Environmental Psychology, 22, 201-216.
Cunningham, H. (1995). Children & Childhood in Western Society since 1500. New York: Longman.271
Dudek, M (2005) Children’s spaces. Oxford: Architectural Press.
Doll, B. (1996). Children without Friends: Implications for Practice and Policy. The School Psychology Review 25(2): 165-183.
Hartup, W. W. (1991). Having friends, making friends, and keeping friends: Relationships as educational contexts. Early Report, 1-4.
Horelli, L. & Prezza, M. (2004). Child-Friendly Environments: Approaches and Lessons. Helsinki University of Technology, Center for Urban and Regional Studies.
Jorgensen, B.S. and R.C. Stedman (2001). Sense of Place as an Attitude: Lakeshore Owners’ Attitudes toward Their Properties, Journal of Environmental Psychology 21: 233-248.
Kytta, M. (2003). Children in Outdoor Contexts: Affordances and Independent Mobility in the Assessment of Environmental Child Friendliness. Helsinki: Helsinki University of Technology
Korpela, K. (1989). Place-identity as a product of environment self-regulation. Journal of Environmental Psychology, 9, 241-258.
Maas, J., Verheij, R. A., de Vries, S., Spreeuwenberg, P., Schellevis, F. G., & Groenewe-gen, P. P. (2009). Morbidity is related to a green living environment. Journal ofEpidemiology and Community Health, 63(12), 967–973.
Mohd Latfi, M.F. &
Abdul Karim, H. (2012), Suitability of Planning Guidelines for Children Playing Spaces,
Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 38, Pages 304–314.
patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd ed. Newbury Park, CA: Sage.
Postman, N. (1982). The Disappearance of Childhood. New York: Vintage Books.
Qvortrup, J. (Ed.). (2005). Studies in Modern Childhood: Society, Agency, Culture. New York: Palgrave Macmillan.
Racelis, M. & Aguirre, A. D. (2002). Child rights for urban poor children in child friendly Phillipine cities:views from the community. Environment & Urbanization, 97-113.
Read, D. W., & Russell, G. (1996). A method of taxonomic typology construction and an example: Utilized flakes. American Antiquity, 61(4), 663-684.
Reyes, M, Paez, A& Morency, C. (2014). Walking accessibility to urban parks by children: A case study of Montreal. Landscape and Urban Planning.38-47
Riley, R.B. (1992). Attachment to the Ordinary Landscape. In I. Altman and S.M. Low, eds. Place Attachment. New York: Plenum Press, 13-35.
Sack, R. D. (1986). Human Territoriality: its theory and history. Cambridge: Cambridge University Press.
Valsiner, J. (1997). Culture and the development of children's action: a theory of human development. 2nd ed. New York: Wiley.
Wolfe, M. & Laufer, R. S. (1975). The concept of privacy in childhood and adolescence. In D. H. Carson (Ed.), Man-environment interactions: Evaluations and applications. Part II. Strousberg, PA:Dowden, Hutchison & Ross, 1975.