بررسی چگونگی آموزش زبان فرانسه گردشگری به دانشجویان رشته جهانگردی و هتلداری (مورد مطالعه: دانشگاه علمی و کابردی)

نوع مقاله : مقاله علمی -پژوهشی کاربردی

نویسنده

استادیار گروه زبان و ادبیات فرانسه، دانشکده زبان‌های خارجی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده

صنعت گردشگری ونقش آن در تحول وپیشرفت اقتصاد ملی ورشد فرهنگ جامعه کاملاً هویدا و آشکار می‌باشد. با نگاهی به مشاغل وحرفه های مرتبط با صنعت گردشگری به نقش و اهمیت تسلط بریک زبان خارجی پی می‌بریم، بعنوان کانال ارتباطی مستقیم انسانها، تسلط برزبان درشاخه های مختلف گردشگری یک مهارت حیاتی است. درتحقیق حاضر، سعی شده تا سطح شناخت دانشجویان دو شاخه از خدمات جهانگردی وهتلداری پیرامون زبان فرانسه گردشگری یا زبان فرانسه که می‌بایست درزمینه شغلی ایشان مسلط باشند را بسنجیم. تلاش شده دریابیم آیا آنچه از زبان فرانسه آموزش داده می‌شود نیازهای زبانی اساسی دانشجویان رشته فوق را تأمین می‌کند. این ارزشیابی براساس استانداردهای موجود درکتاب های منتشره در کشور فرانسه براساس معیاری ACFCL(اتاق صنعت وتجارت فرانسه (Assemblee des chambres francaises de commerce et dindustrie) صورت گرفته وجامعه آماری اساتید ودانشجویان رشته هتلداری وجهانگردی دانشگاه علمی وکاربردی می‌باشند.
 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Social media, and the emergence of new players in the geopolitics; with emphasis on terrorism

نویسنده [English]

  • Mahdi Heiday
Assistant Prof. Dept. of French Language, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
چکیده [English]

Abstract
It has been a little over a decade since what we know today as social media. Since media are to some extent outside the purview of state supervision, the concept of national sovereignty has undergone change and development. Nation states that not long age regulate the geopolitical relations of the world as single actors of international arena have inevitably lost much of their power because of emerging agents having to do with the domain of power outside national constraints and boundaries. The agents that come into existence at various levels or on different scales ranging from personal to global in the form of processes such as regionalism, religious extremism, racism, and son on are said to act on global politics sometimes as organized violence, called terrorism, with geopolitical goals and results. In the meantime, the departure of media from state monopoly along with the emergence of their new generation, known as social media, has managed to lay the foundation by far wider for the arrival of the new actors. The research aims at exploring the position of social media in the emergence of new geopolitical agents with an emphasis on terrorist organizations.
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: social media
  • national sovereignty
  • Geopolitics
  • new agents
  • Terrorism
خدمات صنعت گردشگری، دکتر بهرام رنجبریان و محمد زاهدی، انتشارات چهارباغ، چاپ اول 1386، ص 7
گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، دکتر محمد حسین پاپلی یزدی و محمد سقایی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، تهران 1386، ص 2.
Besss H., Méthodes et pratiques des manuels de langue, Crédif, Paris, 1985.
Cuq Jean-Pierre, Gruca Isabelle, Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, PUG, Grenoble, 2002, P.327.
Guitte A, Développer les compétences par une ingénierie de la formation. Paris,ESF, 1995,s.pp. Cité in Arthaud Paul, "Création et utilisation de ressources pédagogiques sur support numérique pour l'apprentissage d'une L2: quelle compétences pour l'enseignant?", Alsic, Vol. 9, novembre 2006, PP.181-197.Fichier Internet.
Galisson Robert, Besse Henri, Polémique en didactique, du renouveau en question, CLE international, Paris, 1980.
J.C.Richards. Curriculum Approaches in Language Teaching,Central,and Backward Desing.RELC jornal (2013)