افتخاری، عبدالرضا، پورطاهری، مهدی و مهدویان، فاطمه (1390). اولویتبندی ظرفیتهای گردشگری مناطق روستایی شهرستان نیر. جغرافیا و توسعه. 24: 38-23.
امانپور، سعید، محمدی، اصغر و ناصر، مریم (1392). رتبهبندی شهرستانهای استان خوزستان از لحاظ شاخصهای گردشگری با استفاده از مدل TOPSIS. نگرشهای نو در جغرافیای انسانی. 5 (2): 221-201.
زنگی آبادی، علی، پورعیدیوند، لاله، حیدریپور، اسفندیار و مصلحی، محسن (1391). تحلیل فضایی شاخصهای توسعه گردشگری با استفاده از مدل TOPSIS(مطالعه موردی: شهرستانهای استان اصفهان). مجله جغرافیا و توسعه شهری، 1: 73-51.
شماعی، علی و موسیوند، جعفر (1390). سطحبندی شهرستانهای استان اصفهان از لحاظ زیرساختهای گردشگری با استفاده از مدلTOPSIS و AHP. مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 3 (10): 40-23.
شمسالدینی، علی (1389). گردشگری روستایی، راهکاری سازنده برای توسعه روستایی نمونه موردی: روستای فهلیان. مجله مسکن و محیط روستا، 131: 107-95.
غلامی برنجستانکی، مطهره و شریفینیا، زهرا (1397). اولویتبندی سرمایهگذاری در مناطق نمونه گردشگری (مطالعه موردی: شهرستان سوادکوه). فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای). 31 (2): 72-55.
قاسمی، علی، نوابخش، مهرداد و کردوانی، پرویز (1396). اولویتبندی مقاصد گردشگری پیرامونی کلان شهرها مورد: حومههای ییلاقی شمال تهران. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی. 6 (2): 187-173.
لطفی، صدیقه (1384). نگرش سیستمی لازمه پایداری گردشگری در مازندران، تهران: انتشارات رسانش.
نصرتی قلعهبین، ماهره. (1387). امکان سنجی توسعه گردشگری در نواحی روستایی، مطالعه موردی: نواحی روستایی بخش کرگانرود شهرستان تالش استان گیلان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده جغرافیا.
Affisco, J. F. (1988). An empirical investigation of integrated spatial-proximity MCDM-behavioral problem solving tehnology group decision models, Developments in business simulation & experiential exercises, Vol 15, Hofstra University.
Briedenhann, J. & Wickens, E. (2004). Tourism routes as a tool for the economic development of rural areas-vibrant hope or impossible dream? Tourism management. 25: 71-79.
Chen, S, & Hwang, C. (1992). Fuzzy multiple attribute decision making: methods and applications, Springer Verlag Inc, 536 pp.
Huang, J. H. & Peng, K. H. (2012). Fuzzy rasch model in TOPSIS: A new approach for generating fuzzy numbers to assess the competitiveness of the tourism industries in Asian countries, Tourism management 33: 456-465.
Mohamad, D. & Mohd Jamil, R. (2012). A preference analysis model for selecting tourist destinations based on motivational factors: a case study in Kedah, Malaysia, International congress on interdisciplinary business and social science (ICIBSoS), Procedia - social and behavioral: 20-25.
Mujiya Ulkhaq, M., Pradita Y. A., Rizal L. N. & Susatyo Nugroho W. P. (2016). Assessing Sustainable Rural Community Tourism Using the AHP and TOPSIS Approaches under Fuzzy Environment. International Conference on Industrial Engineering and Applications, At Hong Kong.
Oğuzhan Ilban, M. & Yıldırım H. H. (2017). Determination of tourism activities of the world’s best tourism destinations using the multi-criteria decision-making method. Cogent Social Sciences. 3:1-16.
Olson. D. L. (2004). Comparison of weights in TOPSIS models, Journal of mathematical and computer modeling, Elsevier science Ltd.
Royo-Vela, M. (2009). Rural-Cultural Excursion Conceptualization: A Local Tourism Marketing Management Model Based on Tourist Destination Image Measurement. Tourism Management, 30 (3): 419-428.
Sharpley, R. (2002). Rural tourism and the challenge of tourism diversification: the case of Cyprus. Journal of tourism management, 23: 233-244.
Taghizade, Z. (2012). The Ranking of Iran tourism unique regions casestudy: Kermanshah province, of M.Sc. in geography and tourism planning of university Sistan & Baluchestan.