اباذری، یوسفعلی و کاظمی، عباس(1384)، رویکردهای نظری خرید: از جامعهشناسی تا مطالعات فرهنگی. نامه علوم اجتماعی, 11 , 167-195.
بانشی، فاطمه. مضطرزاده، حامد، (1396)، بررسی عوامل مؤثر بر شکلگیری تعاملات اجتماعی در فضاهای فرهنگی، پنجمین کنفرانس ملی مهندسی عمران، معماری و توسعه شهری پایدار.
بحرینی، سید حسین و تاجبخش، گلناز، (1377)، مفهوم قلمرو در فضاهای شهری و نقش طراحی شهری خودی در تحقق آن، هنرهای زیبا، شماره 6، صص 31-18.
بلالی اسکویی، آزیتا و قره بگلو، مینو و حیدری ترکمانی، مینا،(1397)، واکاوی نقش تصاویرذهنی در ایجاد حس تعلق در محلات (مطالعه موردی: محله شتربان شهر تبریز)، فصلنامه علمیپژوهشی جغرافیا (برنامهریزی منطقهای) دوره 9،صص 228-207
بیکر، ترزال (1388)، روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی، ترجمه هوشنگ نائبی، تهران دانشگاه پیامنور.
بیگلری، اسفندیار،(1355)، بازارهای ایران، تهران، مجله هنر و معماری، شماره 33 و 34،صص 56-47
پانتام، رابرت. (1385)، جامعه برخوردار از سرمایه اجتماعی و زندگی عمومی. تهران: انتشارات شیرازه
پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، (1388)، تجربهای در مستندسازی بازار ایرانی، تهران: جهاد دانشگاهی
پورتس، آلهاندرو.(1386)، سرمایه اجتماعی، خواستگاه و کاربردها در جامعهشناسی مدرن. تهران: انتشارات شیرازه.
حقپرست، فرزین و اسمعیلی سنگری، حسین، (1398)، روند شکلگیری و توسعه بازار تاریخی تبریز در بستر مشارکت اجتماعی بعد از زلزله 1194ه.ق،فصلنامه علمیپژوهشی جغرافیا (برنامهریزی منطقهای) دوره 9، صص 533-515
دانشگر مقدم، گلرخ و بحرینی، سیدحسین ؛ عینی فر، علیرضا (1390)، تحلیل اجتماعپذیری محیط کالبدی متأثر از ادراک طبیعت در محیط انسانساخت. هنرهای زیبا،3،صص 36-25.
رجبی. آزیتا. سفاهن. افشین.(1388)، بازارهای ایرانی تجسم اندیشههای پایدار. فصلنامه علمیپژوهشی جغرافیا، صفحه 127-114.
زهدی گهرپور، محمد و ذکی، یاشار و زرینکوب، روزبه و زارعی، بهادر (1397). تعامل مفهوم هویت با مفاهیم فضائی، فصلنامه علمیپژوهشی جغرافیا (برنامهریزی منطقهای) دوره 9، صص 41-29
فلامکی، منصور، (1391)،شکلگیری معماری در تجارب ایران و غرب، نشر فضا.
فوکویاما، فرانسیس. (1379)، سرمایه اجتماعی و جامعه مدنی. ترجمه احمد خاکباز. تهران: انتشارات شیرازه
قره بگلو، مینو. (1393)، تعاملات اجتماعی. ضبط شده توسط لیلا کائینی. تبریز: دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
قره بگلو، مینو و فرشچیان، امیرحسین و محمدعلیان، زهرا (1395)، تأثیر و تأثرات تعاملات اجتماعی بر خلق مکان در معماری اسلامی، مطالعات هنر و علومانسانی سال دوم- شماره 8 و 9(پیاپی: 15 و 16)صص 18-1.
کشفی، محمدعلی و حسینی، سید باقر و نوروزیان، ملکی سعید(1391)، نقش فضاهای عمومی ساختمانهای مسکونی بلندمرتبه در افزایش تعاملات اجتماعی افراد. مدیریت شهری (پاییز) 18-7.
Guedes٬ p. (1979). Encyclopedia of Architectural Technology. New York: McGraw-Hill.
Efroymson٬ D٬ TTKT Ha and PT Ha٬ (2009). Public Spaces٬ how they humanize cities. Health Bridge and WBB Trust٬ Dhaka.
Hesse٬ M.٬ Dann٬ D.٬ Braesemann٬ F.٬ ٬ Teubner٬ T. (2020٬ January). Understanding the platform economy: signals٬ trust٬ and social interaction. In Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences.
McMorrough٬ J. (2001). City of Shopping. In Project on the City 2 – Harvard Design School Guide to Shopping٬ pp.193-203.
Micu٬ C. (2018). Introduction in the shopping Centre sector from Romania—a brief inventory of the 24 biggest cities—as of July 2017. MID Journal٬ 1(1)٬ 53–62.
Ouria٬ M. (2019). Sustainable urban features and their relation with environmental satisfaction in commercial public space: an example of the Great Bazaar of Tabriz٬ Iran. International Journal of Urban Sustainable Development٬ 11(1)٬ 100-121.
Tawfiq, M.(1998). Housing Ayout,Social Intraction,And the Place. Environmental Psychology, 41-73.