الوانی، سید مهدی(1372)، مدیریت عمومی، انتشارات نی، ص 9.
چشمبراه، محسن، قاسمی، محمد، کرباسیان، مهدی، یاوری، علیرضا، خیامباشی، بیژن، راهبرد مدیریت دانش در مدیریت بحران، پژوهشنامه نظم و امنیت، سال هشتم، شماره 30، صص 27-52.
خورشیدی، عباس و ذوالفقاری، حسین(1390). تئوریهای مدیریت و رهبری، انتشارات مرزبانان، ص 29.
رضاییان، علی(1380)، مبانی سازمان و مدیریت، انتشارات سمت، ص 80.
شیعه، اسماعیل(1387)، کارگاه برنامهریزی شهری، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ پنجم، صص ۳-۴.
فرهنگ دهخدا(1372)، جلد دوم، انتشارات دانشگاه تهران، ص 2779.
قاسمی، محمد، یاوری، علیرضا، اشراقی، مهرداد، یاوری، آرش، (1392)، الگوی مرحله محور فرماندهی و کنترل در بحران، پژوهشنامه نظم و امنیت، سال ششم، شماره 23، صص 119-142.
محمودی، سید محمد(1382)، نقش سیستمهای اطلاعاتی در مدیریت شهری، فصلنامه فرهنگ مدیریت،شماره چهارم، پاییز و زمستان، صص 59-92.
معمارزاده، غلامرضا (1389)، بررسی گامهای فرایند مدیریت بحران در سازمان، پژوهشنامه بحران، شماره 51، بهار، صص 9-76.
نوری، امیر، پیمانی اصل، عبدالله و کشفی، سید سعید(1390). الگوی ساختاری مطلوب کلانتریها در رسیدگی به بزهکاری اطفال، فصلنامه مطالعات پیشگیری از جرم(علمی- ترویجی)، شماره نوزدهم، صص 83-97.
هزار جریبی، جعفر و محبوبی منش، حسین (1391). تولید دانش انتظامی معطوف به ارتباطات علمی بین سازمانی در ناجا. فصلنامه نظم و امنیت انتظامی، سال پنجم، شماره 2، صص 1-27.
Ale, M. Toledo, C. Chiotti, O. Galli, M. (2014). A conceptual model and technological support for organizational knowledge management. Science of Computer Programming, 95(1): 73-92.
Brickner, Michael S, (2004), Pilot Study: System Model of Situation Awareness:"Sense making" and Decision Making in Command and Control.
Correia Ann. M, Sarmento anabela, (2003), Knowledge management: key competences and skills for innovation and competitiveness, The technology and HRM conference on the dual interaction between technology and human resource, France. 19-21 may
Cowan Robin and paal Gert V. D., (2000), Innovation Economy, publication no. Eur 17023 of the commission of European communities Luxembourg, p43.
Johnston. Ron. (2000). Knowledge managemen t staying in front.
Koraeus, Mats who knows? The use of knowledge management in crisis, (2008), p22, Swedishnational defense college and crismart, crisis management Europe research program, volume 36
Mcleod, Raymand, (1998), Management information systems’ Seventhed ‘ Newjersy ‘ prentise Hall, pp 15-16.
Newman Brian, Conrad Kunt w., (1999), A Framework for characterizing knowledge management methods, practices, and technologies, the knowledge management theory papers, 20pp
Pfeffer, Karin, Baud. Isa., Denis. Eric, Scott, Dianne, Sydenstricker-Neto, John (2001), Spatial Knowledge Management Tools in Urban Development, N-AERUS: Urban Knowledge in Cities of the South.
Santosus Megan & Surmacz Jon,(2004). The ABCS of knowledge management, Knowledge Management Research Center, http://www.cio.com/research/ Knowledge based assets.
Wang, Wei-Tsong and Belardo, Salvatore. (2005). Strategic Integration: A Knowledge Management Approach to Crisis Management, Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences
Zack, M. H, and Mckenney J. L. (1999), Social context and interaction in ongoing computer supported management groups, organization science, 6(4), pp 394-42