جاویدی زرگری، مسعود ( ۱۳۸۳). استراتژیهای بازاریابی بین الملل. مشهد: کنکاش دانش.
چرنو، الکساندر .(1397).مدیریت استراتژک بازاریابی.ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی.تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
حسن پور, اسماعیل، گیتی نژاد, محمدرضا. (1399). برنامه ریزی منطقه ای در تدوین الگوی بازاریابی کارآفرینانه در شرکتهای نوپای نوآور ایرانی. فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای)، 10(3-2)، 577-588.
حسینی نژاد، سید رامین، دریاباری، سید جمال الدین. (1395). بررسی نقش گردشگری در توسعه پایدار منطقهای (نمونه موردی: گردشگری سلامت استان اردبیل). فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای)، 6(3)، 55-63.
خیری، ناهید، طلوعی اشلقی، عباس، حمدی، کریم، رادفر، رضا. (1400). تحلیل رفتار مصرفکننده با رویکرد داده کاوی در صنعت خرده فروشی و در راستای برنامه ریزی منطقه ای. فصلنامه جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای)،ش 12.4
دهدشتی شاهرخ،زهره؛پورحسینی،امیرحسین؛(1392)ارائه الگوی تاثیر استراتژی فروش و بازاریابی بر عملکرد فروش،مدیریت بازارگانی،شماره1.
دیوید، فرد آر( ۱۳۷۹)،مدیریت استراتژیک. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی،
سیدهاشمی،محمدرضا؛ممدوحی،امیررضا؛(1389)تحلیل خوشه ای موانع اجرای استراتژی های بازاریابی در صنعت خودروسازی(مورد مطالعه :شرکت ایران خودرو)،مدیریت بازرگانی،شماره6.
شافعی،رضا؛(1391)، مطالعه تاثیرپذیری استراتژی های حضور در بازار از نگرش های مدیریتی و رابطه آنها با انتخاب الگوی سنجه های بازاریابی در شرکت های تولیدی صنعتی،بازاریابی نوین،سال2.
عربشاهی کریزی،احمد؛(1390) مدیریت استراتژیک بازاریابی: بازاریابی استراتژیک و استراتژی های بازاریابی،مجله بازاریابی.
واکر، اورویل ؛بوید، هارپر ؛ مالینز، جان ؛ لرش، جان کلود، 1389، استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محور، ترجمه سیدمحمد اعرابی ، داود ایزدی،تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی
Pamela Adams, Isabel Maria Bodas Freitas, Roberto Fontana(2019), Strategic orientation, innovation performance and the moderating influence of marketing management, Journal of Business Research, 97 129–140
Neil A. Morgan & Kimberly A. Whitler & Hui Feng & Simos Chari,2018, Research in marketing strategy, Academy of Marketing Science, 20 July
Hui Huang & Roland T. Rust, (2021) A strategic framework for artificial intelligence in marketing, Journal of the Academy of Marketing Science 49:30–50
Shelby D. Hunt, (2015) The theoretical foundations of strategic marketing and marketing strategy: foundational premises, R-A theory, three fundamental strategies, and societal welfare, Academy of Marketing Science, 13 November 2015
Kotler, P and Keller, K (2012) Marketing Management. 14 editions. Prentice Hall; February 18.
Llonch, L, Eusebio, R and Ambler, T (2002) Measures of Marketing Success: A Comparison. European Management Journal Vol. 20, No. 4, pp. 414–422,
Greenley GE (1989) An understanding of marketing strategy. European Journal of Marketing 23(8): 45-58