تافلر، آلوین(1400). موج سوم، مترجم شهین دخت خوارزمی، تهران: انتشارات فرهنگ نشر نو.
تکمیل همایون، ناصر(1377). تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران، ج۱، تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
تقوایی، مسعود، شیخ بیگلو، رعنا(1387). برنامه ریزی و طراحی مراکز خرید و مجتمع های تجاری. تهران: انتشارات کنکاش.
حسن بیگی، محمد رضا(1398). بازارها و بازارچه ها، تهران: انتشارات باهم.
چگینی، شهیده(1388). شناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب فروشگاها توسط خریداران (مورد پژوهی، فروشگاه های زنجیره ای شهروند، رفاه و سپه در شهر تهران)، استاد راهنما دکتر میر احمد امیر شاهی، استاد مشاور دکتر محمود شیرازی، دانشگاه الزهراء–دانشگاه علوم اجتماعی و اقتصاد.
راوندی، مرتضی(1357). تاریخ اجتماعی ایران، جلد سوم، تهران: انتشارات امیر کبیر.
سلیمی گرگری، رضا(1389). مبانی طراحی فضاهای تجاری، تهران: نشر مطالعات پژوهشی مدیریتی آتی طرح آرتا.
زنوزی، فرخ(1391). مرمت و احیای بازارچه ادولاجان، دو ماهانه شهر نگار، شماره 73-74.
سلطان زاده، حسین(1386). بازارهای ایرانی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
شهیدی، مازندران حسین(1383). سرگذشت تهران، تهران:انتشارات دنیا.
شهری، جعفر(1371). تهران قدیم، جلد اول، تهران: انتشارات معین.
عدل، شهریار(1375). تهران پایتخت دویست ساله، تهران، انتشارات سازمان فنی و مهندسی شهر تهران: انجمن ایرانشناسی فرانسه.
کاتلر، فیلیپ و لین کلر کوین(1396). اصول و مبانی مدیریت بازاریابی، ترجمه عبدلوند محمد علی و حیدرزاده کامبیز، تهران: انتشارات مُبلغان.
کریمان، حسین(1355). تهران در گذشته و حال، تهران: انتشارات دانشگاه ملی ایران.
کریمی، محمدصادق؛ مرادی، ابراهیم؛ علایی، علی (1393). سیر تحول بازارهای ایران؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید امروز، اولین کنفرانس ملی شهرسازی، مدیریت شهری و توسعه پایدار.
گیدنز،آنتونی(1387). جامعه شناسی آنتونی گیدنز با همکاری کارن بردسال، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
فخریان، امیر خسرو(1398). فروشگاههای زنجیره ای، گذشته، حال، آینده، تهران: نشر اندیشه های گوهربار.
نوربخش، مسعود(1383). تهران به روایت تاریخ، جلد اول تا چهارم، تهران:انتشارات علم.
یزدانی، مسلم(1383). مدیریت فروشگاهای(با نگرش خرد)، تهران: نشر معیار.
Donovan, Robert J., Rossiter, John R., Gilian & Nesdale., Andrew (1994) Store Atmosphere and Purchasing Behaviour, Journal of Retailing Volume 70, Issue.
Teller, C. & Reutterer, T. (2008). The evolving concept of retail attractiveness: what makes retail agglomerations attractive when customers shop at them?. Journal of Retailing and consumer service, 15 (3), 127-143.