اسکندریان، غلامرضا، جعفرزاده پور، فروزنده، زمانی، سیمین (1399)، گونهشناسی الگوهای مصرف فرهنگی در میان نسل جوان، جامعه پژوهی فرهنگی، دوره 11، شماره 4، شماره پیاپی 38، 28-1.
امام جمعه، فرهاد (1398)، جامعهشناسی مصرف فرهنگی موسیقی در کلان شهر تهران، مطالعات جامعهشناختی شهری، سال نهم، شماره سی و یکم. 32-1
آقا احمدی، قربانعلی، قلی زاده، زهرا، میرمحمدی، فریده (1392)، رابطه پایگاه اجتماعی – اقتصادی و مصرف موسیقی در جوانان کلان شهر تهران، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، سال چهارم، شماره یازدهم. 29-9.
خلیفه، افسون، قلی پور، ماجده، میرمحمدرضایی، سیده زهرا، ندرلو، سکینه (1394)، بررسی میزان گرایش به مصرف انواع موسیقی در بین جوانان شهر زنجان، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، سال پنجم، شماره نوزدهم، 98-81.
خلیلی، حسین، منتظر قائم، مهدی (1395)، مصرف هنری؛ انگیزش مصرف کنندگان کالاهای هنری در عرضه گاههای هنری شهر یاسوج، جامعهشناسی هنر و ادبیات، دوره 8، شماره اول، 186-163
رحمتی، محمد مهدی، مرادی، سجاد (1389)، توزیع اجتماعی الگوی مصرف (بررسی سلیقههای هنری در شهر تهران)، جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال دوم، شماره اول.
رسولینژاد، احسان، نصراصفهانی، محمد (1394)، طراحی مدل مصرف کلان یک کشور اسلامی با استفاده از رویکرد مدلسازی تفسیری ساختاری (ISM)، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، دوره 3، شماره 10، 88-63.
رضوی طوسی، سید مجتبی، یاهک، سجاد (1393)، مصرف موسیقایی (مطالعه ای در باب گرایش به موسیقی در جامعه)، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، سال پانزدهم، شماره بیست و پنجم، 36-7.
شفرد، جان (1385)، جامعهشناسی موسیقی، ترجمه رضا صمیم، فصلنامه موسیقی ماهور، شماره 31.
فاضلی، محمد(1384)، جامعهشناسی مصرف موسیقی، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال اول، شماره 4.
مقدس جعفری، محمدحسین، قلاوند، محسن (1393)، نقش نیازهای جوانان در نوع مصرف موسیقایی بهعنوان مقوله ادبی و هنری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامیواحد اندیمشک).
ملکی، امیر، ملاکه، رفیعی (1391)، دسترسی افتراقی به سرمایه و توزیع نابرابر سلیقههای هنری (تحلیل کمیرابطه بین سرمایه با مصرف فرهنگی، هنری جوانان تهرانی)، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 8، شماره 29، 71-90.
میرفردی، اصغر، ولی نژاد، عبدالله، خانمحمدی، احسان (1398)، سبک مصرف سینما و رابطه آن با سواد سینمایی در بین دانشجویان دانشگاه ایلام، فصلنامه علمیو پژوهشی توسعه اجتماعی، دوره 14، شماره 2، پاپی 54، 32-1.
الیاسی، مجید، پرده دار، فاطمه، ترشیزی، سوده، خوش فر، غلامرضا، دنکو، مجید(1390)، بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان، مجله جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره دوم، 76-55.
Alderson, A.S. (2007), “Social Status and Cultural Consumption in the United State”, Journal of Poetics, 35: 197-212.
Chan, T. W. &Goldthorpe, J. H. (2007), Social Stratification and Cultural Consumption: Music in England, European Sociological Review, 23, 1-19.
Favaro, D. and Frates, C.A. (2007), “Discrete chioee model of consumption of cultral goods, The case of music”, journal of cultural Economics, 37: 205-234.
Jeacle, I. (2008), Going to the movies: accounting and twentieth century cinema. The University of Edinburgh Business School, Edinburgh, UK. www.emeraldinsight.com/0951-htm.
Noel, J. & Bouvard, P. (2003), The Arbitron Cinema Advertising Study Appointment Viewing by Young, Affluent, Captive Audiences, http://www.cinemaadvertising.iconocast.
Taru, V. (2015), “Dimensions of taste for Cultural Consumption - An Exemplar of constructing a taste pattern”, The 7th ESA Conference
Towse, R. (2010), Cultural Economics, Cambridge University Press