اخلاصی، امیر (1394). برندسازی برای مکان، مراکز خرید و مقاصد گردشگری. تهران: انتشارات علمی،
اذانی، مهری (1394). مصاحبه، اصفهان: دانشگاه نجفآباد، گروه جغرافیا،
استراوس، آنسلم؛ و کوربین، جولیت. (1387). اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
اندیشکده صنعت و فناوری (1385)، طرح تدوین چشمانداز و جهتگیریهای راهبردی تهران در افق ۱۴۰۴. تهران: شورای اسلامی شهر تهران،
ببی، ارل (1381). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه رضا فاضل، تهران: انتشارات سمت،
بردال، سامان (1394). مصاحبه، اصفهان: شورای شهر بهارستان،
بلیکی، نورمن (1384). طراحی پژوهشهای اجتماعی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی،
بلیکی، نورمن (1393). پارادایمهای تحقیق در علوم انسانی. مترجمان سید حمیدرضا حسنی، محمدتقی ایمان و سید مسعود ماجدی، تهران: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،
بیکر، بیل (1394). برندسازی مقصد گردشگری. ترجمه علی صمیمی و ساسان قاسمی. تهران: انتشارات دنیای اقتصاد،
پرهام، علیرضا (1394). مصاحبه، اصفهان، شرکت توسعه گردشگری اصفهان،
پورحمیدی، مسعود (1394). مصاحبه، اصفهان: مدیر شرکت سرمایهگذاری و توسعه گردشگری،
ترابی نیا، کوروش (1394). مصاحبه، اصفهان: شرکت خدمات گردشگری،
حبیبی، محسن؛ و هورکارد، برنارد (1385)، اطلس کلانشهر تهران. تهران: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری،
حسینی، امیرحسین (1394). مصاحبه، اصفهان: سازمان زیباسازی شهر اصفهان،
حیدری چیانه، رحیم (1394). تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: کلانشهر تبریز، نشریه پژوهش و برنامهریزی شهری، سال ششم، شماره ببست و دوم،
خلیلی، رضا (1394). مصاحبه، تبریز: مدیر سرمایهگذاری شهرداری تبریز،
دبیر، علیرضا (1394). مصاحبه، تهران: شورای شهر تهران،
دینی، کیت (1392). برندسازی شهری. ترجمه محمدرضا رستمی. تهران: نشر تبلور،
دیواندری، علی (1391). ارائه مدل برندسازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور، فصلنامه پژوهشهای بازرگانی، شماره 65،
دیواندری، علی (1394). مصاحبه، تهران: دانشگاه تهران، گروه مدیریت بازرگانی،
دیواندری، علی؛ و اخلاصی، امیر (1391). طراحی مدل بومی برندسازی برای کلان پروژههای چندمنظوره کشور و پیادهسازی و آزمون آن در یک مجموعه چندمنظوره، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، شماره پیاپی 5،
ذکائی، محمد سعید (1381). نظریه و پژوهش در روشهای کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 17،
سیلور من، دیوید (1381). تحقیق کیفی در جامعهشناسی. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: موسسه فرهنگی تبیان،
شفیعی، زاهد (1394). مصاحبه، اصفهان: دانشگاه هنر اصفهان،
صالحی، رضا (1394). مصاحبه، تهران: روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران،
صمدیه، مهدی (1394). مصاحبه، اصفهان: مدیر شرکت خدمات گردشگری،
عمادزاده، مصطفی (1394). مصاحبه، اصفهان: دانشگاه اصفهان، گروه اقتصاد،
غفرانی، نوشین (1394). مصاحبه، اصفهان: مشاور برند سازی شهری،
غمامی، مجید (1390). مجموعه شهری تهران (گزیده مطالعات طرح راهبردی توسعه کالبدی تهران)، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران،
فلیک، اووه (1387) در آمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی،
ماجدی؛ حمید و زرآبادی، زهرا السادات (1389). جستاری در نشانهشناسی شهری، آرمانشهر، ش 4، صص: 3-2،
محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی. تهران: انتشارات جامعه شناسان،
محمدی، جمال (1392). تحلیل کیفی بسترها، دلایل و پیامدهای گردشگری به شیوه نظریه زمینهای مطالعه موردی: گردشگران شهر سنندج، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، ش 7، صص: 203-182،
محمودی، وحید؛ و ماجد، وحید (1391). برنامهریزی توسعه پایدار شهری با رویکرد برنامهریزی هستهای (پیشنهادی برای برنامهریزی توسعه پایدار شهری تهران(، راهبرد، ش 64، صص: 72-43،
مطلبی، قاسم (1394). خوانشی از جایگاه و نقش برندسازی معماری بر رقابتپذیری شهری در شهرهای جهانی، مدیریت شهری، ش 40، صص: 10-1،
مؤمنی، مهدی (1394). مصاحبه، اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی نجفآباد، گروه جغرافیا،
Aitken, R., & Campelo, A. (2011). The four Rs of place branding. Journal of Marketing Management, 27(9-10), 913-933.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. New York Palgrave Macmilla.
Anholt, S. (2009). Handbook on Tourism Destination Branding. Madrid World Tourism Organizatio.
Anttiroiko, A.-V. (2014). The Political Economy of City Branding. New York Routledge.
Bayraktar, A., & Uslay, C. (2016). Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction. PA Business Science Reference.
Bayraktar, A., & Uslay, C. (2016). The Future of Mega-cities: Planning Implication for a More Sustainable Development.
Berg, P.-O., & Björner, E. (2014). Branding Chinese Mega-Cities. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.
Blain, C., Levy, S., & Ritchie, J. (2005). Destination Branding: Insights and Practices from Destination Management Organizations. Journal of Travel Research, 43(4), 328-338. doi:10.1177/0047287505274646
Bulu, M. (2012). City Competitiveness and Improving Urban Subsystems: Technologies and Applications.
Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded Theory Calif: Sage Publications.
Coshall, J.T. (2000), Measurement of tourists’ images: the repertory grid approach, Journal of Travel Research, 39 (1), 85-89.
Davis, J. A. (2010). Competitive success, how branding adds value. Chichester: John Wiley & Sons.
Dinnie, K. (2011). City Branding. New York Palgrave Macmillan.
El-Shakhs, S. (2014). The Future of Mega-cities: Planning Implication for a More Sustainable Development
Gold, J. R., & Ward, S. V. (1994). Place promotion: the use of publicity and marketing to sell towns and regions. New York Wiley.
Gulsrud, N. M. (2014). Green City Branding in Perspective. CITYGREEN, 1(8), 138.
Hamm, B., & Muttagi, P. K. (1998). Sustainable Development and the Future of Cities (B. M. Hamm, Pandurang Ed.). London Intermediate Technology Publications,.
Hankinson (2009) Managing destination brands: Establishing a theoretical foundation,
Journal of Marketing Management, 25 (1), pp. 97–115
Hanna, S., & Rowley, J. (2011). Towards a strategic place brand-management model. Journal of Marketing Management, 27(5-6), 458-476.
Harris, J., & Williams, R. J. (2011). Regenerating Culture and Society: Architecture, Art and Urban Style within the Global Politics of City-branding. Liverpool: University Press.
Ind, N., & Bjerke, R. (2007). Branding governance: a participatory approach to the brand building process. Chichester: John Wiley & Sons Ltd.
Kapferer, J. N. (2008). New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London: Kogan Page.
Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands. Place Branding, 1(1), 58-73.
Kavaratzis, M. (2009). Cities and their brands: Lessons from corporate branding. Place Branding and Public Diplomacy, 5(1), 26-37.
Kavaratzis, M., Warnaby, G., & Ashworth, G. J. (2015). Rethinking Place Branding. Cham:Springer.
Koo, J.-R. (2008). Evaluation and Indexation of City Brand Equity. Productivity Review, 223(3), 177-205.
Morgan, N., Pride, R., & Pritchard, A. (2011). Destination brands: managing place reputation Amsterdam: Elsevier.
Morgan, N., Pritchard, A., & Pride, R. (2004). Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Musterd, S., & Kovacs, Z. (2013). Place-making and Policies for Competitive Cities Chicester Wiley.
Paddison, R. (1993). City Marketing, Image Reconstruction and Urban Regeneration. Glasgow University of Glasgow.
Riza, M. (2015). Culture and City Branding: Mega-Events and Iconic Buildings as Fragile Means to Brand the City. Open Journal of Social Sciences, 3(7), 269-274.
Roll, M. (2006). Asian brand strategy: how Asia builds strong brands New York: Palgrave Macmilla.
Roll, M. (2015). Asian brand strategy: building and sustaining strong global brands in Asia New York: Palgrave Macmillan.
Sorensen, A. & Okata Eds, J. (2011) Megacities: Urban Form, Governance, and Sustainability. Japan: Springer.
Strauss, A. L. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: Sage Publications.
Tapachai, N., and R. Waryszak (2000) An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection. Journal of Travel Research, 39, 37–44.
Tybout, A. M., & Calkins, T. (2005). Kellogg on branding. New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
United Nations, D. o. E. a. S. A., Population Division. (2014). World Urbanization Prospects: The 2014 Revision. New York: United Nations.
Weinrich, N. K. (1999). Hand-on social marketing. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc.
Zenker, S., & Jacobsen, B. r. P. (2015). Inter-Regional Place Branding: Best Practices, Challenges and Solutions. Cham: Springer.