بیدختی، امیر (1389). آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری، مجله مطالعات مدیریت راهبردی، 3، 49-68.
پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (1385). گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول.
پورفرج، علیرضا؛ عیسیزاده روشن، یوسف و چراغی، کبری (1387). «فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت گردشگری، رشد اقتصادی»، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، 13، 66-46.
خوارزمی، ابوالقاسم (1384). «بررسی رابطه علیت بین گردشگری و تجارت در ایران»، پژوهشنامه بازرگانی، 37، 108-91.
رنجبریان، بهرام و زاهدی، محمد (1386). شناخت گردشگری، اصفهان: نشر چهارباغ، چاپ دوم.
رنجپور، رضا؛ کریمی تکانلو، زهرا و نجفی نسب، میر حجت (1390). «بررسی فرضیه توریسم منجر به رشد در ایران»، تحقیقات اقتصادی راه اندیشه، 134-115.
طبیبی، سیدکمیل؛ بابکی، روح اله و جباری، امیر (1386). «بررسی رابطه توسعه گردشگری و رشد اقتصادی در ایران»، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 26، 110-83..
طبیبی، سیدکمیل؛ جباری، امیر و بابکی، روح اله (1386). «بررسی رابطه علی گردشگری و رشد اقتصادی (مطالعه موردی ایران بهعلاوه کشورهای عضو OECD»، دانش و توسعه، 24، 84-63..
کاظمی، محمد (1385). مدیریت گردشگری، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول.
معصومی، مسعود (1384). ماهیت گردشگری، تهران: پیک کوثر.
مهدیزاده، جواد (1377). بحران گردشگری در ایران و راههای برون رفت از آن، تهران: مهندسین مشاور فرنهاد.
نوفرستی، محمد (1378). ریشه واحد و همجمعی در اقتصادسنجی، تهران: موسسه خدماتی فرهنگی رسا.
یاوری، کاظم؛ رضاقلی زاده، مهدیه؛ آقایی، مجید و مصطفوی، سیدمحمدحسن (1389). «تأثیر مخارج توریسم بر رشد اقتصادی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC)»، تحقیقات اقتصادی، 2.
Agiomirgianakis, G., Serenis, D. and Tsounis, N. (2015). Effects of Exchange Rate Volatility on Tourist Flows into Iceland. Procedia Economics and Finance 24, 25 – 34.
Arana, J. E. and LEON, C. J. (2008). The impact of terrorism on tourism demand. Annals of Tourism Research 35, 299-315.
Bao, Y. F. and Mckercher, B. (2008). The Effect of Distance on Tourism in Hong Kong: A Comparison of Short Haul and Long Haul Visitors. Asia Pacific Journal of Tourism Research 13, 101-111.
Eugenio-Martín J. L., Morales N. L. and Scarpa, R. (2004) Tourism and Economic Growth in Latin American Countries: A Panel Data Approach, Natural Resources.
Holjevac, A. L. (2003). A Vision of Tourism and the hotel industry in the 21S.t. Century. Hospital Management, 22.
Pesaran, M. H., Shin, Y. (1999), An autoregressive distributed lag modeling approach to cointegration analysis. Cambridge, Cambridge University Press.
Rey, B., Myro, R. L. and Galera, A. (2011). Effect of low-cost airlines on tourism in Spain. A dynamic panel data model. Journal of Air Transport Management 17, 163-167.
Smeral, E. (2009). Impacts of the World Recession and Economic Crisis on Tourism: Forecasts and Potential Risks. Journal of Travel Research 49, 31-38.
Song, H. and Lin, S. (2009). Impacts of the Financial and Economic Crisis on Tourism in Asia. Journal of Travel Research 3.
Tang X. M. (2006). Causality between tourism and economic growth in the United States. Journal of Information Management, 23(6), 451-467.
Tuckova, Z. and Sverak, P. (2016). Impact of the Regional Macroeconomics Indicators on Tourism Entities in Plzen and Zlin regions. Procedia Economics and Finance 39, 313 – 318.
Williams, A. M. and Gareth, S. (2002). Critical issues in Tourism: A Geographical Prespective. Oxford: Blackweel publishers ltd.
World Tourism Organization (2004). Indicators of Sustainable Development for Tourism Destinations: A Guidebook. Published and printed by the World Tourism Organization, Madrid, Spain