آقاسیزاده، عبدالله؛ ابراهیمزاده، عیسی (۱۳۸۸)، تحلیل عوامل مؤثر بر گسترش گردشگری در ناحیه ساحلی چابهار با استفاده از مدل راهبردی SWOT، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال اول، شماره اول، تابستان ۸۸، صص ۱۲۸-۱۰۷.
احمدی، علیرضا و همکاران (1394). عوامل مؤثر بر رضایتمندی و حمایت ساکنان مناطق روستایی از گردشگری، دو فصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، سال سوم، شماره ششم، ص ص 86-61.
ارمغان، س (۱۳۸۶). توریسم و نقش آن در جغرافیا، اسلام شهر: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی اسلام شهر.
بوزان، باری. (1378). مردم، دولتها و هراس. ترجمه پژوهشکده مطالعات راهبردی، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی.
پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (1385). گردشگری (ماهیت و مفاهیم). تهران: انتشارات سمت.
جعفری مهرآبادی و همکاران (1395). بررسی مؤلفههای سرمایه اجتماعی مؤثر بر رضایتمندی گردشگران، فصلنامه برنامریزی و توسعه گردشگری، سال پنجم، شماره 18:96-73
حقیقی نسب، منیژه؛ یزدانی، حمیدرضا؛ کریمی، انسیه (۱۳۹۳)، بررسی عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی و نتایج آن و سنجش رضایت آنان از خدمات گردشگری در شهر اصفهان، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دوره ۶، شماره ۴، زمستان ۹۳، صص ۷۵۳-۷۳۱.
خدایی، حامد (1388). رابطه متقابل امنیت، گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی، اولین همایش ملی امنیت و توسعه پایدار گردشگری، اصفهان، صص ۱۳۱-۱۱۷.
خیری، محمد و همکاران (1395). بررسی رابطه توسعه پایدار گردشگری با امنیت سرمایهگذاری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، فصلنامه علمی- پژوهشی جغرافیا (برنامهریزی منطقهای). سال هفتم، شماره 1، صص 28-15.
خوش فر، غلامرضا و همکاران (1392). بررس احساس امنیت فردی و اجتماعی از دیدگاه گردشگران و عوامل مؤثر بر آن، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، شماره 6، ص ص 202-181.
رنجبریان، بهرام و زاهدی، محمد (1386). شناخت گردشگری، اصفهان، نشر چهارباغ، چاپ دوم.
صدایی، اسکندر و عیوض لو، محمود (1389). نقش امنیت در توسعه گردشگری، فصلنامه تخصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، سال چهارم، شماره 8، صص 37-16.
طاهری دمنه، محسن و سکینه فرمانی و رضا مستوفی الممالکی (۱۳۹۰)، بررسی چالشهای موجود در صنعت گردشگری شهر شیراز در ارتباط با محدودیت مراکز اقامتی، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال دوم، شماره هشتم، صص ۱۳۲-۱۱۷.
فنی، زهره و همکاران (1391). سنجش میزان رضایت مندی گردشگران شهر گرگان، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، سال هفتم، شماره 20.
کاظمی، محمد (1385). مدیریت گردشگری، تهران: انتشارت سمت
مافی، عزت الله و مهدی سقایی (۱۳۸۸). کاربرد مدل MS-SWO در تحلیل مدیریت گردشگری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد، مجله جغرافیا و توسعه، شماره 11، صص ۵۰-۲۷.
معصومی، مسعود (1384). ماهیت گردشگری، تهران: پیک کوثر.
نبوی، عبد الحسین وهمکاران (1389). بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر احساس امنیت، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، سال 21، شماره 4، صص 96-73.
همتینژاد، مهرعلی؛ شهریاری سجهرودی، بهمن؛ ملک اخلاق، اسماعیل (۱۳۹۴)، اولویتبندی جاذبههای گردشگری ورزشی در توسعه توریسم ورزشی استانهای شمالی ایران، دو فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، بهار و تابستان ۹۴، ش ۱ (پیاپی ۶)، صص ۱۹-۳۳.
Chi, G. (2005).A study of Developing Destination Loyalty model,Doctoral Dissertation,Oklahoma state university.
Hall, Michael, (2008), Travel and Tourism in The Third World, New York, Routledge.
Kim, N.; Chalip, L (2015). Why Travel to the FIFA World Cup? Effects of Motives, Background, Interest and Constraints, Tourism Management, 25: 695–707.
Williams, A. M. and Gareh, S (2002). Critical issues in tourism: A geographical perspective. Oxford: Blackwell publishers Ltd