اسکات، نوئل. جعفری، جعفر. (1393). گردشگری در جهان اسلام. ترجمه مهدی رمضانزاده لسبویی، محمود حسنپور و نازنین تبریزی. تهران: مهکامه.
آهنگران، جعفر. کدپوری، علی. (1393). «نقش امکانات تفریحی شهری در افزایش مدت توقف زائران (مطالعه موردی: شهرقم)». نشریه گردشگری علم و فرهنگ. سال سوم، شماره 3، 56-51.
جانبزرگی، مسعود. (1378). بررسی اثربخشی رواندرمانگری کوتاه مدت آموزش خود درمانگری با و بدون جهتگیری مذهبی اسلامی بر مهار اضطراب و تنیدگی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
جوادی، مرتضی. (1385). فلسفه زیارت و آیین آن. قم: نشر اسراء.
حاجیباباییان امیری، سید محسن. (1388). «نقش معنوی زیارت در تحول رفتار و شخصیت». خانواده و پژوهش. شماره 9، 97-67.
دهشیری، محمدرضا. (1394). «ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران». برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره 12، 92-72.
رنجبریان، بهرام، زاهدی، محمد. (1389)، شناخت گردشگری، اصفهان: انتشارات چهارباغ.
زنگنه، یعقوب. شمس الله زاده، یاسر. (1391). «بررسی و تحلیل نقش تصویر مقصد در توسعه صنعت گردشگری (مطالعه موردی: کلان شهر تبریز)». نشریه جغرافیا و برنامهریزی. سال 16، شماره 41، 168-153.
سبحانی، اسرافیل. میردریکوندی، رحیم. (1393). «آثار روانشناختی زیارت در سلامت روانی و زندگی انسان». معرفت. شماره 205، 30-13.
صمدانیان، محسن. عادلفر، نازیلا. (1394). «زیارت در ادیان و بررسی فواید و آفات آن». سراج منیر. سال ششم، شماره 20، 147-119.
ضرغام بروجنی، حمید. ترکمان، نسرین. (1392). «تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی در استان همدان». فصلنامه علوم مدیریت ایران. سال هشتم، شماره 30، 80-57.
غفاری، محمد. رضایی دولتآبادی، حسین. دهقانی اناری، فرشید. (1393). «تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مورد مطالعه: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان)». مدیریت فرهنگ سازمانی. دوره دوازده، شماره 3. 568-551.
فیروزجاییان، علی اصغر. یوسفی، علی. میرمحمدتبار، سید احمد. (1393). «تحلیل کارکردی گردشگری مذهبی در ایران (فرا تحلیلی از تحقیقات موجود)». مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. سال سوم، شماره 8، 165-143.
کاظمی، علی. غفاری، محمد. کنجکاو منفرد، امیر رضا. تسلیمی بابلی، امین. (1394). «بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر (مطالعه موردی: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان)». برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره 12، 52-34.
کرمیپور، اللهکرم. (1394). «گردشگری دینی: ماهیت و کارکرد». اسلام و علوم اجتماعی. سال هفتم، شماره 13، 71-53.
نهاوندی، مریم. نعمتی، سیده فاطمه. (1389). «تهدیدها و فرصتهای گردشگری زیارت در ایران». فصلنامه انجمنن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال ششم، شماره 20، 172-145.
یوسفی، علی. صدیق اورعی، غلامرضا. کهنسال، علیرضا. مکریزاده، فهیمه. (1391). «پدیدار شناسی تجربی زیارت امام رضا (ع)». مجله مطالعات اجتماعی ایران. دوره ششم، شماره 3 و 4، 198-180.
Altunel, M. C., & Erkut, B. (2015). Cultural tourism in Istanbul: The mediation effect of tourist experience and satisfaction on the relationship between involvement and recommendation intention. Journal of Destination Marketing & Management, 4(4), 213-221.
Chen, C. F., & Chen, F. S. (2010). Experience quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists. Tourism management, 31(1), 29-35.
Comrey, A. L., & Lee, H. B. (2013). A first course in factor analysis. Psychology Press.
Dwyer, L., & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
Jafari,jafar. (2000). Encyclopedia of Tourism(Routledge world reference), USA&Canada: Routledge
Jennings, G., & Nickerson, N. (Eds.). (2006). Quality tourism experiences. Routledge.
Meng, F. (2006). An examination of destination competitiveness from the tourists’ perspective: the relationship between quality of tourism experience and perceived destination competitiveness (Doctoral dissertation, Virginia Polytechnic Institute and State University).