خداپناه علیرضا،(1392).امکان سنجی شکل گیری مناطق عملکردی روزانه نمونه موردی منطقه کلانشهری تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دانشکده هنر و معماری، رشته برنامه ریزی منطقه ای.
داداش پور هاشم ؛ تدین سپیده، (1394)، تحلیل نقش الگوهای سفر در ساختار فضایی منطقه کلانشهری تهران، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال پنجم، شماره مسلسل هجدهم.
داداشپور هاشم؛ میروکیل حنانه(1395). بررسی و تحلیل شبکه شهری منطقه کلانشهری تهران با استفاده از سه دیدگاه مبتنی بر گره، تراکم و قابلیت دسترسی، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال هشتم. شماره 28. 47-70
رجبی آزیتا، بینش پژوه شاهکار،(1386) سیر تحول شبکه شهری منطقه کلانشهری تهران، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، علمی – پژوهشی، سال چهارم، شماره 15.
زنجانی، حبیب الله،(1382)،گزیده مطالعات جمعیتی مجموعه شهری تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
سالنامه آماری حمل و نقل جاده ای، (1392-1385)، تهران: دفتر اطلاعات و آمار حمل و نقل معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، وزارت راه و ترابری
Bertaud, Alain.( 2004). The Spatial Organization of Cities: Deliberate Outcome or Unforeseen Consequence? .Institute of Urban and Regional Development. University of California at Berkeley
Boston University, (2003). Engines of Economic Growth. Appleseed, 19-27, 33-38, 82-95
Brezzi Monica, Veneri Paolo.( 2015 ). Assessing Polycentric Urban Systems in the OECD: Country, Regional and Metropolitan Perspectives, Journal of European Planning Studie, Volume 23, - Issue 6, Pages 1128-1145
Davoudi, S. (2010). Polycentric in European Spatial Planning: from an Analytical Tool to a Normative Agenda. European Planning Studies, 979–999.
Dieleman, F. M., Dijst, M. (2002). The impact of metropolitan structure on commute behavior in the Netherlands. Urban Research Centre Utrecht (URU), 4-16.
Eberstein, I. W., Frisbie, W. P. (1982). The Metropolitan Function and Interdependence in the U.S. Urban System: Functional Differentiation and Trade Patterns. Social Forces, 676-694.
Esmer, O. (2005). Information theory, entropy and spatial structure, Graduate School of Natural and Applied Sciences, 40-42.
ESPON, (2005). Potentials for polycentric development in Europe. Nordregio, 239-240,410-450,719-750.
Freeman, L. C. (1979). Centrality in Social Networks: Conceptual Clarification. Social Networks, 215–239.
Green, N. (2007). Functional polycentricity: A formal definition in terms of social network analysis, Urban Studies, 2077-2103.
Hall, A. D., Fagen, R. E. (1956). Definition of System. General Systems-Yearbook of the Society for the Advancement of General Systems Theory, 18-28.
Heitz, Adeline & Dablanc, Laetitia. (2015). Logistics Spatial Patterns in Paris. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. 2477. 76-84. 10.3141/2477-09.
Kloosterman R. C. and Musterd S. (2001). The Polycentric Urban Region: Towards a Research Agenda. Urban Studies, 623–633.
Meijers, E. (2007). From Central Place to Network Model: Theory and Evidence of Paradigm Change. Economic and Social Geography, 245-259.
Mirko Grèiæ, Dragan Obradovic & Mikica Sibinoviè (2017) Model of Functional Urban Areas in Serbia, The Anthropologist, 29:2-3, 184-191
Newman, M. E. J. (2003). The Structure and Function of Complex Networks. SIAM Review, 167-256.
Novák Jakub, Sýkora Luděk.(2007). A City in Motion: Time-Space Activity and Mobility Patterns of Suburban Inhabitants and the Structuration of the Spatial Organization of the Prague Metropolitan Area. Geografiska Annaler. Series B, Human Geography Vol. 89, No. 2 , pp. 147-168
Strauf, S., Scherer, R. (2011). UNIVERSITIES AND THEIR CONTRIBUTION TO REGIONAL DEVELOPMENT, University of St. Gallen, 6-16
Wiewel, W. Perry, D.C.(2008) Global Universities and Urban Development Case Studies and Analysis, cities and contemporary society, 119-13