ابراهیم پور، حبیب؛ یعقوبی، نورمحمد؛ زاهدی، سید سعید. (1395). قابلیت یادگیری سازمانی و اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان تامین اجتماعی (یک مطالعه موردی). بیمارستان. ۱۵(۲) :۷۵-۸۳.
کریمی، فریبا؛ احمدی دستجردی، سمیه؛ رجایی پور، سعید. (1392). الگوی ساختاری روابط بین سرمایه اجتماعی و قابلیت یادگیری سازمانی با نوآوری کارکنان، مدیریت بهرهوری، 7(4(27) زمستان، 165-182.
عمران زاده، اسماعیل؛ خوش چهره، محمد؛ منوریان، عباس و علائی، حسین. (1396). تبیین الگوی یادگیری سازمانی در کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور. فصلنامه مدیریت سازمان های دولتی. دوره 5، شماره 3 (پیاپی 19)؛ 97 -118.
مرادی، علی و جلیلیان، حمیدرضا. (1396). بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان با استفاده از مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه کرمانشاه)، علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 14(1)، 81-112.
خاکی، غلامرضا. (1399). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. فوژان. تهران.
Basten D, Haamann T. Approaches for organizational learning: A literature review. Sage Open. 2018 Aug;8(3):2158244018794224.
Berthoin Antal, A.B. and Sobczak, A. (2014). Culturally embedded organizational learning for global responsibility. Business and Society, 53(5), pp. 652-683.
Birasnav M, Chaudhary R, Scillitoe J. Integration of social capital and organizational learning theories to improve operational performance. Global Journal of Flexible Systems Management. 2019 Jun;20(2):141-55.
Brix J. Exploring knowledge creation processes as a source of organizational learning: A longitudinal case study of a public innovation project. Scandinavian Journal of Management. 2017 Jun 1;33(2):113-27.
Davies– Black publishing, (2012) "Building The Learning Organization Michael Marquard".
Dicle, Ü., & Köse, C. (2014). The impact of organizational learning on corporate sustainability and strategy formulation with the moderating effect of industry type. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 958-967.
Haase H, Franco M, Félix M. (2015). Organisational learning and intrapreneurship: evidence of interrelated concepts. Leadership & Organization Development Journal. Nov 2.
Howard-Payne, L. (2016). Glaser or Strauss? Considerations for selecting a grounded theory study. South African Journal of Psychology, 46(1), 50-62.
Macmillan crossan, C, & vera, D. (2014). “Sterategic and leadership Organizational Learning. Academy of Management Review , 29, PP:222-240.
North K, Kumta G. (2018). Knowledge management: Value creation through organizational learning. Springer;3.
Seidel, S., & Urquhart, C. (2016). On emergence and forcing in information systems grounded theory studies: The case of Strauss and Corbin. In Enacting Research Methods in Information Systems: Volume 1 (pp. 157-209). Palgrave Macmillan, Cham.
Seidel, S., & Urquhart, C. (2016). On emergence and forcing in information systems grounded theory studies: The case of Strauss and Corbin. In Enacting Research Methods in Information Systems: Volume 1 (pp. 157-209). Palgrave Macmillan, Cham.
Waddell A, Pio E. (2015). The influence of senior leaders on organisational learning: Insights from the employees’ perspective. Management Learning. 2015 Sep;46(4):461-78.
Werlang NB, Rossetto CR. The effects of organizational learning and innovativeness on organizational performance in the service provision sector. Gestão & Produção. 2019;26(3).
Weick, K.E. (1979). The Social Psychology of Organizing (2nd ed.). Reading, MA: Addison-Wesley.