پیش بهار، اسماعیل؛ فردوسی، رویا و حیاتی، باب اله.(1396). تدوین و اولویتبندی استراتژیهای بازاریابی محصولات لبنی شرکت پگاه آذربایجان شرقی: کاربرد رهیافت تحلیل سلسله مراتبی، اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 11(4)، 1-19.
پیرایش، رضا و علی پور، وحیده.(1391). بررسی رابطه ی بین هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی در بین بانکهای دولتی و خصوصی استان زنجان. مدیریت بازرگانی، 4(12)، 1-18.
خواجویی پور، امین؛ محمدی نژاد، امیر؛ شعبان زاده، مهدی و خوبیاری، حسن.(1395). انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با به کارگیری فرایند تحلیل شبکهای(مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان). اقتصاد کشاورزی و توسعه، 24(94)، 25-43.
درگی، پرویز.(1389). هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی. چاپ اول، انتشارات رسا: تهران.
رشیدی، محبوبه و روشن، سیدعلی قلی.(1394). شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای بازاریابی و فروش شرکت سیمان سیستان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 8(29)، 87-106.
روستا، احمد و ونوس، ابراهیمی.(1389). مدیریت بازاریابی. انتشارات سمت: تهران.
زمانی نوروزی، زهرا؛ تجاری، فرشاد و اسمعیلی، محمدرضا.(1394). بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی هوشمند بر رفتار خرید عقلایی در بازارهای اینترنتی محصولات ورزشی. نهمین همایش بینالمللی تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران.
علیقلی، منصوره و فاطمی، مجتبی.(1396). شناخت رابطۀ ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی بازاریابی (مطالعۀ موردی: شهرک صنعتی اردبیل). مدیریت بازرگانی، 9(2)، 375-394.
فلاح دوست، مجتبی؛ روئین، رهام و بروجردی علوی، علیرضا.(1395). تأثیر فناوری اطلاعات در بازاریابی هوشمند با رویکرد مدیریت دانش مشتریان. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
فیاضی جولندان، آرزو.(1396). بررسی عملکرد بازرگانی در شرایط ناهمگونی قدرت با توجه به نقش بازاریابی و استراتژیهای پورتر، تحقیقات بازاریابی نوین، 7 (2)، 153-166.
محمدی، حسین و ثانی حیدری، علیرضا.(1395). عوامل موثر بر انتخاب نوع استراتژی بازاریابی محصولات صنایع غذایی در مراحل رشد و معرفی محصول (مطالعه موردی شهر مشهد). اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 10(4)، 1-21.
ملک اخلاق، اسماعیل؛ سلطانی، شیما و طاهرپرور، نسرین.(1393). تبیین و تحلیل و اولویتبندی مدلهای سیستم بازاریابی هوشمند با استفاده از روش AHP، بررسیهای بازرگانی، 64، 1-15.
Aghazadeh, H. (2015). Strategic marketing management: achieving superior business performance through intelligent marketing strategy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 207, 125-134.
Fang, E., & Zou, S. (2009). Antecedents and consequences of marketing dynamic capabilities in international joint ventures. Journal of International Business Studies, 40(5), 742–761.
Igbaekemen, O, G. (2014). MARKETING INTELLIGENCE AS A STRATEGIC TOOL FOR COMPETITIVE EDGE. British Journal of Marketing Studies, 2(5), 17-34.
Krush, M. T., Sohi, R. S., & Saini, A. (2015). Dispersion of marketing capabilities: Impact on marketing's influence and business unit outcomes. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(1), 32–51.
Morgan, N. A., Slotegraaf, R. J., & Vorhies, D. W. (2009). Linking marketing capabilities with profit growth. International Journal of Research in Marketing, 26(4), 284–293.
Mu, J. (2015). Marketing capability, organizational adaptation and new product development Industrial Marketing Management, 49, 151–166.
Vorhies, D. W., Orr, L. M., & Bush, V. D. (2011). Improving customer-focused marketing capabilities and firm financial performance via marketing exploration and exploitation. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(5), 736–756.
Wang, E., Klein, G., & Jiang, J. J. (2007). IT support in manufacturing firms for a knowledge management dynamic capability link to performance. International Journal of Production Research, 45(11), 2419–2434.
Wilden, R., & Gudergan, S. P. (2015). The impact of dynamic capabilities on operational marketing and technological capabilities: Investigating the role of environmental Journal of the Academy of Marketing Science, 43(2), 181–199.
Wiles, M. A., Morgan, N. A., & Rego, L. L. (2012). The effect of brand acquisition and disposal on stock returns. Journal of Marketing, 76(1), 38–58.