آشوری، داریوش ( 1380 ). تعریف ها و مفهوم فرهنگ. تهران: انتشارات آگاه.
الوانی، سید مهدی؛ و پیروزبخت، معصومه ( 1385 ). فرایند مدیریت جهانگردی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
آهنگران، جعفر، موسوی بازرگان، سیدجلال و نظری اورکانی، سولماز (1392). تدوین الگوی گردشگری قابل دسترس، مجله گردشگری، سال دوم، شماره 2، صص 11 -20.
امین زاده، بهناز و دادرس، راحله. 1391. بازآفرینی فرهنگ مدار در بافت تاریخی شهر قزوین با تأکید بر گردشگری شهری. دوفصلنامه مطالعات معماری ایرانی، 1( 2) : 108 - 99.
بهار، مهرداد ( 1384 ). از اسطوره تا تاریخ. تهران: نشر چشمه.
پاپلی یزدی، محمدحسین؛ و سقایی، مهدی ( 1386 ). گردشگری (ماهیت و مفاهیم). تهران: انتشارات سمت.
پور احمد، احمد، مهدی، علی، مهدیان بهمنمیری، معصومه، میرزایی کوتنایی، زهرا و آرزو محمدی (1391). بررسی و تحلیل نقش موزهها در توسعه گردشگری فرهنگی(مطالعه موردی: موزههای شرق استان مازندران)، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سال اول، شماره 1، صص 105-128
پورامرایی، سمیرا، اکبری، محمدرضا، و صابری، امیر(1394). جایگاه فضاهای سبز شهری در گذران اوقات فراغت و گردشگری
شهروندان، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شماره 31، صص71-84
ترک زبان، شقایق و محمدمرادی، اصغر (1390). ضوابط طراحی معماری در بافتهای تاریخی، نشریه شهر و معماری بومی، شماره 1، صص 53- 66
تقوایی، مسعود و صفرآبادی، اعظم(1391).توسعه گردشگری فرهنگی با تاکید بر جاذبههای تاریخی؛مطالعه موردی جاذبههای تاریخی شهر اصفهان، نشریه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره 3، شماره 12
حبیب، فرح و حسینی نیا، مهدیه(1392). تحلیلی بر مفهوم فرهنگ شهری و تاثیر آن در جذب گردشگر فرهنگی (بررسی چند مصداق جهانی)، هویت شهر، شماره 14، صص5-16
حیدرزاده، کامبیز، نجفی، کبری وحسینی، سیدعلی(1396). تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران، مجله مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شماره 40، صص115-153
داسویل، راجر ( 1378 ). مدیریت جهانگردی. ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
ربیعی، علی، نوبخت حقیقی، محمدباقر و زنگنه، سیروس(1391).عوامل موثر بر گسترش جذب گردشگری فرهنگی شهر کرمانشاه، مجله مدیریت فرهنگی، شماره 18
رضوانی، علی اصغر ( 1385 ). جغرافیا و صنعت توریسم. تهران: دانشگاه پیام نور.
رهنما، محمدرحیم(1388).شناسایی نقاط با ارزش شهری در شهر مشهد، نشریه جغرافیا و توسعه ناحیهای، شماره 13، صص19-159
زارع اشکذری، سید محمد، سقایی، محمد، موسوی، میرنجف و مختاری ملک آبادی، رضا(1393). تحلیلی بر نقش جاذبههای میراث فرهنگی در توسعه و جذب گردشگری شهری در ایران مرکزی(مطالعه موردی: شهر یزد)، پژوهش های جغرافیای انسانی، دوره 48، شماره 3، صص 407-427
. ساعی، علی و نائیجی، محمدرضا(1390).تحلیل جامعه شناختی جذب گردشگری فرهنگی در ایران؛ مطالعه موردی گردشگران خارجی شهر اصفهان، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 52
عباس زاده، مظفر، محمدمرادی، اصغر و سلطان احمدی، الناز (1394). نقش ارزش های میراث معماری و شهری در توسعه گردشگری فرهنگی مطالعه موردی : بافت تاریخی ارومیه، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات شهری، شماره 14، صص 77- 90
کارگر، بهمن. 1386. توسعه شهرنشینی وصنعت گردشگری در ایران (از مفهوم تا راه کار).سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح
کروبی، مهدی (1387). فرهنگ قومی، سرمایه فرهنگی و صنعت گردشگری، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال هفتم، شماره 28، صص309-324
لحمیان، رضا، عبوری، مهدی و براری، معصومه(1392). نقش مبلمان شهری در توسعه گردشگری.مطالعه موردی: شهر ساری، مجله آمایش جغرافیای فضا، فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه گلستان، سال سوم، شماره 10، صص 101 – 120
محمدی، محمود ( 1382)، « چشم انداز و رویکرد بخش گردشگری مبتنی بر سیاست خارجی در برنامه چهارم »، همایش کاستیها و راهکارهای بخش فرهنگ، 1382، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تهران.
مکیان، سید نظام الدین و محمود نادری بنی(1382). بررسی گردشگری خارجی در شهرستان یزد، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 62، صص195-205
هریسون، لارنس؛ و هانتینگتون، ساموئل ( 1383 ). اهمیت فرهنگ، انجمن توسعه مدیران ایران. تهران: انتشارات امیرکبیر.
هزارجریبی، جعفر (1389).احساس امنیت اجتماعی از منظر توسعه گردشگری، مجله جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، سال 22، شماره 2، صص121-143
Ashworth, G. J. ,Tunbridge, J. E. , (2000), The Tourist , Historic City Respect & Prospect of managing the heritage city, Pergamon, RYAN & PAGE, Oxford.
Hashimoto, Atsuko, (2002) “Tourism and Socio-cultural Development Issues”, in Tourism and Development
Bianchini, F. and Parkinson, M. (1993), Cultural Policy and Urban Regeneration: The Western European Experience, Manchester: Manchester University Press
Kearns, G. and Philo, C. (eds) (1993), Selling Places: The Pastas Cultural Capital Past and-
Present. Oxford: Pergamon Press.
Roberts, Peter W. & Huge skyes, (2003), Urban Regeneration: handbook, London, sage-
Smith, M. (2007), Tourism, Culture and Regeneration, UK, Oxford, Cabi Press
Edgell, D.L. (2009). Managing Sustainable Tourism: A Legacy for the Future. Jahad Daneshgahi Publication. [In Persian]
Goeldner, C, Ritchie J.R. B. (2003). Tourism: Principles, Practices, philosophies. Ninth Edition New York: John Wiley and Sons.
Stevenson, D. (2009). Cities and urban cultures. (Translated in to Persian by: Panahi, R, Pourahmad. A). Center of Study and Research in Planning and Architecture. [In Persian]