ابراهیم بای سلامی غلام حیدر، غلامی منا(1390). سیاست گذاری اکوتوریسم پایدار کویری در ایران و امارات متحده عربی (یک مطالعه تطبیقی). گردشگری و توسعه، دوره 1، شماره 1، صص: 31-58
احمدی، منیژه، چراغی، مهدی و سلطانی، مینا(1396). تحلیل عوامل مرثر بر توسعه اکوتوریسم در مناطق روستایی شهرستان سمنان مورد: روستاهای دشت سهرین. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، صص 215-231
اکبری سامانی، ناهید؛ بدری، سیدعلی، سلمانی، محمد(1392). ارزیابی گردشگری پایدار روستایی مورد شناسی: بخش سامان- شهرستان شهرکرد. فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری - منطقهای، پیاپی ۹ صص ۲۹ -۴۸
اکبری، سعید و بمانیان، محمدرضا(1387). اکوتوریسم روستایی و نقش آن در توسعه پایدار روستای کندوان. فصلنامه روستا و توسعه، شماره 1، صص: 131-150.
امان پور، سعید و علیزاده،هادی(1392). ارزیابی شاخصهای توسعه پایدار در استان کرمنشاه با استفاده از تحلیل رگرسیونی و تحلیل سلسله مراتبی فازی، فصلنامه جغرافیا و اایش شهری و منطقهای. شماره 9، صص: 83-96
امیدی نجف آبادی، مریم، آنیتا، حق بین، حسینی فرج اله، سیدجمال(1396). بررسی عوامل موثر بر توسعه اکوتوریسم، مطالعه موردی: لواسان کوچک. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 9, شماره 3 (پیاپی 35); از صفحه 11 تا صفحه 21.
آقاجانی، معصومه؛ آقاجانی، محمدعلی؛ قربانی رنجبری، فاطمه؛(1393). چشم انداز گردشگری در گستره فرهنگ و اقتصاد اسلامی (موقعیت، اهداف و چالشها): مطالعه موردی ایران. فصلنامه راهبرد توسعه، شماره 39، صص: 197-230
بارزانی، هلیا و ضرغام بروجنی، حمید(1392). آسیب شناسی برند گردشگری ایران، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال سوم شماره ۱ (پیاپی ۸، بهار ۱۳۹۲)، ص ۶۳
باهر، حسین(1388). دگراندیشی پیرامون گردشگری(ایرانگردی و جهانگردی). مطالعات مدیریت، شماره 20، صص 96-107
بدری، سیدعلی، رحمانی، خلیل، سجاسی قیداری، مجید و امید حسن پور(1390). راهبردهای توسعه اکوتوریسم در شهرستان مریوان. فصلنامه پژوهشهای روستایی، سال دوم شماره ۲ (تابستان ۱۳۹۰)، صص ۳۱ -۵۴
برومند، بابک؛ کاظمی، علی؛ رنجبریان، بهرام(1397). توسعه مدل بومی سنجش رقابت پذیری گردشگری مقاصد گردشگری ایران. مجله تحقیقات بازاریابی نوین. شماره 2، صص: 105-122
بهدوست، فرانک و پوراحمد، احمد (1394). بررسی تأثیرات گردشـگری شـهری در توسـعه شـهر کرمانشـاه، فصـلنامه فضـای گردشگری، سال 4، شماره 14، صص. 133-115.
پرچکانی، پروانه؛هاشمی، سید سعید؛ رکن الدین افتخاری، عبدالرضا و محمدحسین ایمانی خوشخو(1396) ارزیابی شاخصهای برند پایدار در مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). نشریه گردشگری و توسعه، سال ششم شماره ۴، صص ۱۹ -۴۷.
جلالیان، حمید، رضوانی، محمدرضا، طهماسبی، اصغر و اروجی، حسن(1397). تبیین مدل توسعه سیستم گردشگری روستایی با استفاده از نظریه آشوب و مدل باتلر (مورد مطالعه: روستای مصر، شهرستان خور و بیابانک). فصلنامه پژوهشهای روستایی، سال نهم شماره ۲ (تابستان ۱۳۹۷)، صص ۲۲۲ -۲۳۵.
رضوانی محمدرضا، صفایی جواد، 1384، گردشگری خانههای دوم و اثرات آن بر نواحی روستایی: فرصت یا تهدید ) مورد: نواحی روستایی شمال تهران(؛ پژوهشهای جغرافیایی، شماره 5.
رضوانی، محمد رضا؛ فرجی سبکبار، حسنعلی؛ دربان آستانه، علیرضا؛ کریمی، سیدهادی(1396). تحلیل نقش عوامل و شاخصهای کیفیت محیطی موثر در برندسازی مقصدهای گردشگری روستایی. نشریه برنامهریزی و توسعه گردشگری، پیاپی ۲۳ (زمستان ۱۳۹۶)، صص ۱۰۵ -۱۳۶
رضوانی محمدرضا، مرادی، مهرنوش(1389). امکان سنجی توسعه گردشگری با رویکرد سیستمی در روستاهای حاشیه کویر میقان اراک. اقتصاد فضا و توسعه روستایی، دوره 1، شماره 2، صص 15-40
رضوانی محمدرضا، نجارزاده محمد، ترابی، ذبیح اله(1395). چالشها و مباحث توسعه گردشگری کشاورزی مورد مطالعه: مناطق روستایی شاهرود. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، دوره 11، شماره 36، صص 61-84.
رضوانی، محمدرضا (1387، (توسعة گردشگری روستایی بـا رویکرد گردشگری پایدار، چاپ اول، انتشارات دانشگاه تهران
رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، قادری، اسماعیل(1381). نقش گردشگری روستایی در توسعه روستایی (نقد و تحلیل چهارچوبهای نظریه ای). مدرس علوم انسانی، دوره 6, شماره 2، صص 23-40.
زارعی مقدم، سمیه و زارعی مقدم نرگس (1397) ارزیابی قابلیت برندسازی شهری با استفاده از دیدگاه گردشگران (نمونه موردی: شهریاسوج). شماره 1، صص: 123-140
علیزادههادی، فیروزی، محمدعلی؛ اجزا شکوهی، محمد؛ نقیبی رکنی، سیده نرگس(1392). سنجش و ارزیابی شاخصهای پایداری صنعت توریسم در شهر اهواز. برنامهریزی و آمایش فضا دوره 17، صص: 145-172
علی محسین، رامین، (1388)، گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالشها و راهکارها، مجله فضای جغرافیایی، سال 9، شماره 25.
غفاری، سید رامین و همکاران، (1391)، بررسی عوامل اجتماعی ـ فرهنگی موثر بر توسعه گردشگری روستایی، مطالعه موردی: روستای یاسه چای، نشریه گردشگری و چشم انداز آینده، شماره.2
فرزین، محمدرضا و نادعلی پور، زهرا(1389). عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقه چابهار). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، شماره 14، صص 41-67
ملکی، سعید و علییزاده،هادی(1394). تحلیل و پیش بینی شاخصهای پایداری در صنعت گردشگری ایران. فصلنامه فضای جغرافیایی، دوره 15، شماره 50، صص 39-58
موسوی، میر نجف؛ کهکی، فاطمه سادات و جلالیان، اسحاق(1398). ارزیابی عناصر موثر بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر ارومیه. نشریه گردشگری شهری، سال ششم، شماره ۲، صص ۶۱ -۷۷
Dimitriou, Ch. K. (2017). The quest for a practical approach to morality and the tourism industry. Journal of Hospitality and Tourism Management, Volume 31, June 2017, Pages 45-51
Kožić,I. (2019). Can tourism development induce deterioration of human capital? Annals of Tourism Research, Volume 77, July 2019, Pages 168-170
Lewis, C., and D'Alessandro, S. (2019). Understanding why: Push-factors that drive rural tourism amongst senior travelers. Tourism Management Perspectives, Volume 32, Pages: 1-19
Liu, S., Chou, S.F. (2016) Tourism strategy development and facilitation of integrative processes among brand equity, marketing and motivation. Tourism Management, Volume 54, June 2016, Pages 298-308.
Luo, J.,. Dey, B. L., Yalkin, C., Sivarajah, U., Yen, D. (2018) Millennial Chinese consumers' perceived destination brand value. Journal of Business Research, In press, corrected proof, Available online 4 July 2018
Manrai, L., Lascu, D.,and Manrai, A. (2019). A study of safari tourism in sub-Saharan Africa: An empirical test of Tourism A-B-C (T-ABC) model. Journal of Business Research, In press, corrected
Tang, C., Zhong, L., and Ng,P. (2017). Factors that Influence the Tourism Industry's Carbon Emissions: a Tourism Area Life Cycle Model Perspective. Energy Policy, Volume 109, October 2017, Pages 704-718
Thaper, C. (2011). Destination Branding, The case of the German Ruhrgebiet. Master's Thesis, University of Italian Switzerland.