اختیاری، برگس و عیدی حسین و شعبانی مقدم، کیوان(1397) ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻣﺪل ﻋﻮاﻣﻞ اﺛﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﮥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ در ورزش، ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ورزﺷﯽ، سال هفتم، شماره 2، صص67-57
اصفهانی، نوشین. گودرزی، محسن. اسدی، حسن. سجادی، نصراله.. اسمیت، استیفن. (1388) تحلیل عواملموثر بر توسعه گردشگری ورزشی داخلی ایران. مدیریت ورزشی، شماره1 صص175-159
افتخاری، عبدالرضا. پورطاهری، مهدی. مهدویان، فاطمه(1390) الویت بندی ظرفیتهای گردشگری مناطق روستای شهرستان نیر، جغرافیا و توسعه صص23-38
بهاری جعفر، فراهانی بنفشه، بهاری شهلا، بذله مرجان، بهاری حامد (1395) ﺗﺄﺛﻴﺮ ارزش وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪه و وﻓﺎداری ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ در ﺻﻨﻌﺖ ﻫﺘﻠﺪاری( ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی :ﻫﺘﻞﻫﺎی ﭘﻨﺞ ﺳﺘﺎره ﺷﻬﺮ ﺗﺒﺮﻳﺰ)، ﻧﺸﺮﻳﻪ ﭘﮋوﻫﺶ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی ﺷﻬﺮی، ﺳﺎلﻫﻔﺘﻢ ﺷﻤﺎره ﺑﻴﺴﺖ وﺷﺸﻢ، صص 194-173
بید دوختی، علی اکبر امین وروحیپور، سپیده(1390) تأثیر ویژگیهای جمعیتشناختی بر انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری استان سمنان، برنامهریزی توسعه گردشگری، دوره2 شماره 6، صص180-160
حدادیان علیرضا، فیض محمدی شیرین، کاظمی علی (1395) بررسی اثر هویت یابی مشتری با برند بر وفاداری به واسطه کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده (مورد مطالعه: هتل پنج ستاره همای مشهد) فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین شماره پیاپی (12)، صص75-92
زارﻋﻲ، ﻋﻈﻴﻢ و ﻣﻼﻳﻲ، ﻣﺠﺘﺒﻲ .( 1391) ﺑﺮرﺳﻲ آﻣﺎدﮔﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺟﻬﺖ ﭘﻴﺎده ﺳـﺎزی ﻧﻈـﺎم ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ارﺗﺒـﺎط ﺑـﺎ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ : ﺷﺮﻛﺖ ﺗﺮاﻛﺘﻮرﺳﺎزی اﻳﺮان .( راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﺷﺎﻫﺪ، 2 دوره .1 ﺷﻤﺎره، صص89-71
فیض، داود طاهریان، حامد، زارعی، علی ( 1390 )، کیفیت خدمات ورضایت مشتریان در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتلها ی شهر مشهد)، فصلنامه علمی – کاوشهای مدیریت بازرگانی، صص 149-123
مدنی, امیر محسن، باقری نظام آباد, لیلا(1393) نقش استانداردسازی خدمات صنعت هتلداری ایران در تولید برند ملی، مدیریت فرهنگی، دوره8، صص 133-115
پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران سال1396. بایگانی در ۱۵ مارس ۲۰۱۷. دریافتشده در ۱۴ مارس ۲۰۱۷
ﻣﺤﻤﺪﻱ ﺍﺳﻔﻨﺪﻳﺎﺭ، رضایی زهرا، احمدی میلاد(1394) ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﻃﻮﻝ عمرمشتری در صنعت هتلداری، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﻲ ـ ﭘﮋﻭﻫﺸﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ، سال 10، شماره30، صص127-107
فیاضی، مرتضی و کروبی، مهدی(1388)رابطه محیط فیزیکی با درک مشتریان از کیفیتخدمات در صنعتهتلداری مطالعه موردی هتلهای استقلال، انقلات و کوثر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری
Accenture, 2012. Long-term Growth, Short-term Differentiation and Profits from Sustainable Productsand Services:aGlobal Survey ofBusiness Executives. (Retrieved Sep 26, 2016, from http://www.ddline.fr/wp-content/uploads/2012/12/AccentureLong-Term-Growth-Short-Term-Differentiation-and-Profits-from-SustainableProducts-and-Services1.pdf).
Baloglu, S., Millar, M., 2008. Hotel guests’ preferences for green hotel attributes. In: Eurochrie Conference. Dubai. (Retrieved September 26, 2016, from http:// repository.usfca.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1007&context=hosp.)
Dickson, C. & Arcodia, C. 2010b. Promoting sustainable event practice: The role of professional associations. International Journal of Hospitality Management, 29:Pp236-244.
Kaiser, F.G., Oerke, B., Bogner, F.X., 2007. Behavior-based environmental attitude: development of an instrument for adolescents. J. Environ. Psychol. 27 (3),Pp 242–251
.Mallen, C., Stevens, J. & Adams, L.J.2 2011. A content analysis of environmental sustainability research in a sport-related journal sample. Journal of Sport Management, 25:Pp240-256
ÖzgürDavrasa,,MeltemCaberb(2019)Analysisofhotelservicesbytheirsymmetricandasymmetriceffectsonoverallcustomersatisfaction:Acomparisonofmarketsegments، InternationalJournalofHospitalityManagement، Pp83-93
Sangwon Parka, Yang Yangb,⁎, Mingshu Wangc(2019) Travel distance and hotel service satisfaction: An inverted U-shaped relationship، International Journal of Hospitality Management، Pp185-231
Vassiliadis, C., Fotiadis, A., Piper, L., 2013. Analysis of rural tourism websites: the case of central Macedonia. TOURISMOS: aninternational multidisciplinary refereed. J. Tour. 8 (1),Pp 247–263.
Uju Violet Alola(2018) Customer incivility and employees' outcomes in the hotel: Testing themediating role of emotional exhaustion Tourism Management Perspectives journal
Wen-Hwa Lee, Ching-Chan Cheng)(2018) Less is more: A new insight for measuring service quality of green hotels، International Journal of Hospitality Management 68 (2018) Pp32–40