احمدی، ف.1392، جایگاه گروه بحث در فرآیند خلاقانه طراحی در آموزش معماری، رساله دکتری رشته معماری، دانشگاه تربیت مدرس.
اکرمی ، غ.1383، حیات مدرسه : نقش فضای باز در مدارس ابتدایی رساله منتشر نشده دکتری معماری کتابخانه ی دانشکدهی معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی تهران .
اوغلی ، ر.1387، تأثیر آموزش هنر بر خلاقیت کودکان در آینده ) اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی.
بوهم ، د. 1381، درباره ی خلاقیت ، ترجمه ی ح . نژاد ، تهران : ساقی .
بیسادی،م.مظفر،م.حسینی،ب.1392، صفات فضایی موثر بر افزایش خلاقیت محققین در مراکز تحقیقات معماری و شهرسازی)نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش ،سال هفتم ،جلد7، شماره 3.
حسینی ، ا . 1378، ماهیت خلاقیت و شیوه های پرورش آن ، مشهد : آستان قدس رضوی .
سیمونتن ، د. 1379، خلاقیت: جنبه های شناختی ، شخصی ، تحولی و اجتاعی ) ترجمه ی ح . شکرکن ، مجلهی استعدادهای درخشان ، س 9، ش2، ص 247 تا 390 .
شریعتمداری، علی، 1366، روانشناسی تربیتی، تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ اول.
شل کراس ، د. 1369، آموزش رفتار خلاق و استعدادهای درخشان در دانش آموزان ، ترجمه ی م . جوادیان ، مشهد : آستان قدس رضوی.
شهرآرای،م.وسپیدان،ا.ولی الله،ف.1381، تحلیل خلاقیت در کودکان:معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت)مجله روان شناسی و علوم تربیتی، س 32، ش 2، ص 191تا 213
عارف نیا، ف.، 1375، نقاشی کودک و خلاقیت، علوم اجتماعی: نامهی فرهنگ ،ش 24 .
قاسمی، ف. و اقلیدس، ط. 1384، بررسی تأثیر آموزش درس (پرورش خلاقیت در کودکان) بر افزایش خلاقیت در دانش آموزان دختر سال سوم کودکیاری هنرستان های شیراز)، فصلنامه ی علمی پژوهشی نو آوری های آموزشی ، س 4 ، ش 13.
مهدوی نژاد، محمد جواد،1384، آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری.
نجفی ، م . و دویران ، ا . و نورعلیشاهی ، ج . 1392، تقویت حس خلاقت کودکان در زمین های بازی ) ، اولین کنفرانس ملی معماری و فضاهای شهری پایدار .
Amabile, T. (1998). How to kill Creativity. Harvard Business Review, 17 (26). 36_52
Amabile T.M.,How to kill creativity ,Harvard Business Review ,Vol .76,No.5, 1998, pp.76-87.
Amabile T.M., Beyond Talent,Johm Irving and the Passionate Craft of Creativity,American Psychologist,Vol.56,No.4, 2001, pp.214226.
Amabile T.M., Conti R., Coon H., Lazenby J. and Herron M., Assessing the work environment for creativity, Academy of Management Journal, Vol.39, 1996, pp.1154–1184.
Antonites, a. (2003). An action learning approach to entrepreneurial creativity. Innovation and opportunity finding, university of pretora, from http ://upted . up ac. Za/thesis / available / etd _06282004_124700/ unrestricted/03chapter3.pdf.
Bessis P.,Hobert J.,What is Creativity?,in: Sarvari M.H.,(Ed.), Tehran, Abed Publisher,2000.
CAMP,G.(1994).A longitudinal study of psychological correlations of creativity.:Developmental trends and treatment effects in children selected as having high creative potentialCreativity Research journal,7,125 _144
Csikszentmi, h.(1990). Creativity _ Flow and psychology of Discovery and invention (vol . 28 (135). Newyork: Havaper Collins.
Csikszentmihalyi.,Creativity:Flowand the Psychology of Discovery and Invention,NewYork,NY,Harper Perennial,1996.
Dacey, j.(1989). Peak periods of creative growthnacross the lifespan . journal of Creative Behavior, 23 (4), 224_247.
Haner E.U., Spaces for creativity and innovation in two established organizations,Creativity and Innovation Management, Vol.14 No.3, 2005, pp.288298.
Jafarniya M.,Engineering of Thinking,Tehran Simaye Danesh Publisher,2005.
Karoo, j.(1994). Enterpreneurship,Creativity and Organization (vols.64 (165),). New jersey :Prentice Hall.
Martens Y., Creative workplace: instrumental and symbolic support for creativity, Facilities Vol.29, No.1/2, 2011, pp.63-79.
Paulus, A (2000). Groups.teas and Creativity : the creative potential of idea generating groups applied psychology. an international Review, 49.
Rothstein, P. (1990). Educational Psychology. New York: McGraw Hill, inc. 11(45), 30_41.
Shalcross, A. (1982). Encyclopedia of childrens health.
STEIN, M. ( 1974 ).stimuhating creativity (Vol .vo 1 ) . Newyork : Individual Procedures academic Press.
Tornatzky L.G., Fleischer M., the processes of Technological Innovation, Lexingoton, MA:Lexingoton Books,1990.
Torrance, E. (1968). A longitudinsl examination of the fourth grade slump in creativity. The Gifted Child, 12, 195_199.
Woodman R.W., Sawyer J.E. and Griffin R.W. Toward a theory of organizational creativity , Academy of Management Review, Vol.18,No.2, 1993, pp.293-321.