الوانی، حسن (۱۳۷۹). موانع ساختاری اجرای برنامه های توسعه در ایران. مجله مدیریت و توسعه، ۷ (۴).
الوانی، مهدی (۱۳۸۶). فرایند خط مشی گذاری عمومی، تهران: انتشارات دانشگاهعلامه طباطبایی.
امیری فرح آبادی، جعفر و همکاران (۱۳۹۵). آسیب شناسی فرایند سیاست پژوهی در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه مطالعات میان رشته ای، دوره هشتم، شماره ۴ 139-171.
اصغری، فیروزه (۱۳۹۵). ارزیابی نظام کنونی آموزش عالی، ضرورت اجرای بین المللی شدن دانشگاه ها در ایران. کنگره ملی آموزش عالی ایران. تهران: دانشگاه تهران.
بابایی، سحر؛ توکلی، غلامرضا (۱۳۹۴). تدوین مدل فرایندی سیاستگذاری در سازمانهای دولتی. فصلنامه سیاستگذاری عمومی، دوره ۱، شماره ۳، 29-53.
بابایی، سحر؛ توکلی، غلامرضا (۱۳۹۶). احصای عقلانیتهای پایه در فرایند سیاستگذاری عمومی، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، دوره ۱ ،شماره ۳ ، 63-82 .
خورسندی، علی (۱۳۹۵). آموزش عالی بینالمللی، استراتژیها و شرایط امکان. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
حداد، وادی؛ دمسکی،تری (۱۳۸۸). فرایند برنامه ریزی،سیاستگذاری در آموزش و پرورش(یک چارچوب کاربردی.) ترجمه غلامرضا گرائی نژاد و رخساره کاظم. تهران: انتشارات مدرسه.
سالار آملی، حسین (۱۳۹۴). چالشها و فرصتهای پیش روی بین المللی شدن آموزش عالی در دوره پسا برجام. سمینار دانشگاه بین المللی در ایران و سیاست پیش رو. در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بین المللی شدن، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، 259-27.
فراستخواه، مقصود (۱۳۹۲). نقد مدل سیاستگذاری آموزش عالی در ایران. قابل دستیابی در http://farasatkhah.blogsky.com
عباسی،طیبه، احمدی، هانیه (۱۳۹۶). توسعه مدلی برای اندازه گیری انسجام خط مشی های حوزه علوم، تحقیقات و فناوری. فصلنامه سیاستگذاری عمومی، سال سوم ، شماره ۲، 117-133.
وحید، مجید (۱۳۸۸). سیاستگذاری عمومی، تهران: نشر میزان
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (۱۳۹۵). همکاری های علمی بین المللی(سخن آمارها). وزارت علوم،تحقیقات و فناوری
Abbasi, K. (1999). The World Bank and World Health: Focus on South Asia II- India and Pakistan. British Medical Journal. 318, 1132-1135.
Altbach, P., Reisberg, L., & Rumbley, L. (2009). Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. A Report Prepared for the UNESCO 2009 World Conference on Higher Educatuion. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cutural Organization.
American Council on Education. (2011). Strength Through Global Leadership and Engagement: U.S. Higher Education in the 21st Century. Report of the Blue Ribbon Panel on Global Engagement. Washington, DC: American Council on Education.
Haddad, W., & Demsky, T. (1995). Education policy-planning process: An applied framework. Paris: UNESCO, International Institute for Educational Planning.
Hoy, W. K., & Tarter, C. J. (2008). Administrators solving the problems of practice. Boston, MA: Pearson Education, Inc.
Hudzik, J. K. (2013). Changing Paradigm and Practice for Higher Education Internationalisation..In H.de Wit, An introduction to higher education internationalization (47-60). Milano: Centre for Higher Education Internationalization . Universita Cattolica Del Sacro Cuore.
Knight, J. (2015). New rationales driving internationalization. International Higher Education, (34).
Qiang, Z. (2003). Internationalization of Higher Education Toward a Conceptual Framework. Policy future in Education, 1(2), 248-70.
Malek Mohammadi, H. (2014). The Ill-Balanced Triangles of the Islamic States in Crisis. The Quarterly Journal of Political Studies of Islamic World, 3(8.9), 121-127.
Van Damme, D. (2002) Higher Education in the Age of Globalization, UNESCO/IAU, Globalization and the Market in Higher Education: Quality, Accreditation and Qualification, http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002277/227729E.pdf
Walt G, Gilson L (1994). Reforming the health sector in developing countries: the central role of policy analysis. Health policy and planning. 9(4), 353-370.
Walt, G.(1994).Health Policy-An Introduction to Process and Power. Zed Book. London.
Zolfaghari, A.; sabran, S.; Zolfaghari, A. (2009). Internationalization of higher education: Challenges strategies, policies and programs. US-China Education Review, 6(5) (Serial No.54).