افرازی، اطهر. (1398). ارائه روش برای ارتقاء قابلیت منابع انسانی با رویکرد مدیریت دانش، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، مهندسی صنایع، اقتصاد و حسابداری.
بازیاری، رویا. خسرویپور، بهمن. (1399). بررسی موانع فراروی کاربست نظام مدیریت دانش، نشریه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، سال پنجم، شماره 3، صفحات 25-32.
جمشیدی، صبر. همتیان، هادی. دانایی، ابوالفضل. (1399). ارائه مدل توسعه و توانمندسازی منابع انسانی با رویکرد خدمترسانی در راستای توسعه منطقهای، فصلنامه علمی و پژوهشی، نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، سال سیزدهم، شماره اول، صفحه576-592.
حسینی، سیدتقی.(1392). بررسی عوامل سازمانی موثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت آموزشی، سال پنجم، شماره یک، صفحات 36-52.
خمر، غلامعلی. رخشانی، امین الله. (1392). نقش راهکارهای مدیریت بحران در جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله، فصلنامه جغرافیا و توسعه، سال سیزدهم، شماره 41، صفحات 148-160.
دقیقی اصلی، هاشم. شاهرودی، کار. میربزگ کار، سید مظفر. رحمتی، یلدا. (1399). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه، مجله توانمندسازی سرمایه انسانی، دوره 2، شماره4، زمستان 1399، صص 331-337.
ساوه درودی، مصطفی. جامعی، مجتبی. (1394). بازشناسی مفهوم بحران و نقش فرایند تصمیم سازی در کنترل بحران سازمانی، دانش ارزیابی، سال هفتم، شماره 24.
سعیدیپور، بهمن، محمدی پور، عباس. (1399). بررسی مدلها و الگوهای توانمندسازی نیروی انسانی در سازمانها، پژوهشنامه مدیریت و مهندسی صنایع سال دوم، شماره 2، صفحه 41.
عباسپور، عباس. بدری، مرتضی. (1394). رابطه بین توانمندسازی روانشناختی و عوامل موثر بر بهرهوری منابع انسانی، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و چهارم شماره 79، صفحات 74-100.
عباس نژاد، محمدحسین. (1395). الگوی توانمندسازی منابع انسانی ناجا (مدیران و فرماندهان)، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
عبدالمنافی، سعید. غفاری، نرگس. حسنزاده، نسیم. (1395). بررسی رابطه بین توانمندسازی و سطح عملکرد در سازمان ملی استاندارد، فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 2، شماره 1، صفحات 212-293.
عبدالهی، بیژن. نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1385). توانمندسازی کارکنان: کلید طلایی مدیریت منابع انسانی، ویرایش، تهران.
فرهادی، علی. صادقی، امیر. (1395). الزامات توسعه منابع انسانی سازمانهای نظامی در افق 1410 و تأثیر آن بر توسعه دفاعی، آینده پژوهی دفاعی، سال اول، شماره 3، صفحات 36-58.
کوهی زاده، مجتبی، (1399)، تاثیر رابطه آموزش بر توانمند سازی کارکنان در مدیریت شهری،کنفرانس بین المللی مدل ها و تکنیکهای کمی در مدیریت، دانشگاه قزوین.
گودرزی، احمد. فتاحی بیات، غلامرضا. میرجمالی، منیر. مشیدی، محیا. گودرزی، محمدرضا.(1394)، بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر توانمندسازی کارکنان، کنفرانس بین الملل مدیریت و علوم انسانی، آذرماه 1394.
مؤدنی، فاطمه زهرا. بشارتلو، طیبه. قره جانلو، مریم، جوان، زهرا. (1394). مدیریت بحران، کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی، دبی- آمارات.
میرصفیان، حمیدرضا. راسخ، نازنین. (1397). تدوین الگوی اثر توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر مدیریت بحران با توجه به نقش مدیریت تغییر در ادارات ورزش و جوانان استان اصفهان، مدیریت منابع انسانی در ورزش، سال شش، شماره یک، صفحه 51-67.
میرمحمدی، سید محمد. حسین پور، داود. قاسمی بنابری؛ حمیدرضا. (1393). عوامل کلیدی موفقیت توانمندسازی کارکنان، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست وپنجم، شماره 83، صفحات 93 -11.
نقوی، سیدعلی. اسعدی، میرمحمد. میرغفوری، سید حبیب الله. (1394). الگوی معنویت سازمانی در آموزش عالی مبتنی بر آموزههای اسلامی، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 23، شماره 2، صفحه 157.
هاشمی، سیدحامد. پورامینزاده، سعیده. (1390). چالشهای فراروی توسعه منابع انسانی و راهکاری برای رفع آن، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، شماره 136 ، صفحه 1.
Booth. S., A., (1993). Crises Management Strategy. London: Routledge.
Boudrias, J. and brunet, L; Savoie, A. and Plunier, P, (2010), Empowering Employees: The moderating role of perceived organizational climate and justice, Canadian Journal of Behavioural science, Vol. 42, No. 4, 2010,.201-211
Bues, H. (2013). Social development of adults married and single. Journal of Personality, 4(1), pp: 19-39
Carnevale, J., Hatak, I. (2020). Employee adjustment and well-being in the era of COVID-19: Implications for human resource management. Journal of Business Research, 216, 183-187.
Grove, P.B. (ed), (1971). Webster s Third New International Dictionary of the English Language unabridged. Springfield, MA, G&C Merriam p.744
Hermann, C. F. (2006) "Some consequences of crisis which limit the viability of organizations ", Administrative Science Quarterly, 8, 61-82.
Robbins, T.L. Crino, M.D. Fredendall, L.D. (2002). an Integrative Model of the Empowerment Process, Human Resource Management Vol. 12 N.1, pp.419 -443
Roberts R. (2009).crisis management –An outline for survival.vol 10.p: 50.
Gandz, J. (1990), the employee empowerment era, Business quarterly, p.17.
Sahay, B.S. (2005). Multi Factors Productivity Measurement Model for ServiceOrganization, Internatinal Journal of Productivity and Performance Management, Vol.54, No.1, PP.7-22.
Spreitzer, G.M. (1996). Social Structural Characteristics of Psychological Empowerment. Academy Of Management Journal, 39, PP 483–514.
Spreitzer, G. M. and Doneson, D. (2008). Musings on the past and future of employee empowerment in Cummings. (end), Handbook of Organization Development, Publication, Los Angeles,pp.311-24.
Yang, Seung-Bum and Choi, Sang, (2009). Employee Empowerment and Team Performance. Team Performance Management, 1(5)289 –301.