آقازاده، هاشم. و بخشی زاده، الهه.(1389). ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی: صنعت پوشاک)، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره های 21 و 22، صص 123-143.
اسماعیل پور ، حسن. منیژه بحرینی زاد و کوروش زارعی،1397،بررسی تأثیراستفاده از تأییدکننده های مشهور در تبلیغات بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به تبلیغ، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشهای بازاریابی نوین،سال هفتم، شماره اول ،شماره پیاپی (42 )بهار1396، صفحه 1-22.
حسینی، محمود. و غلامی فرد، نصرت اله.(1396). بررسی اثربخشی پیامهای تبلیغاتی تجاری اسلامی بر قصد خرید محصولات گردشگری (مطالعه موردی: استان مازندران)، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال سوم، شماره 10، صص 87-105.
ربیعی، علی.؛ محمدیان، محمود. و برادران جمیلی، بیتا.(1390). ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان و شناسایی مهمترین عامل در افزایش اثربخشی آن در سطح شهر تهران، مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای بازاریابی نوین، سال اول، شماره دوم، صص 17-40.
رنجبریان، بهرام.؛ خورسندنژاد، آرزو. و عبداللهی، سیده معصومه.(1392). ارتباط بین اثربخشی تبلیغات و ارزش ویژه نام تجاری: مورد مطالعه تبلیغات لوازم خانگی سامسونگ، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 14، صص 77-92.
رنجبریان، بهرام.؛ فتحی، سعید. و شکرچی زاده، زهرا.(1391). عوامل موثر بر جذابیت تبلیغات تلویزیونی از منظر کودکان مقطع ابتدایی شهر اصفهان، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 4، پیاپی 72، صص 131-149.
زمانی، علی و لطفی، حیدر و شریعت پناهی، مجید ولی و اسمعیلپور روشن، علی اصغر، (1401)، تحلیل و بررسی تاثیر رودخانههای مرزی بر روابط ایران و همسایگان شرقی و شمال شرقی در راستای ثبات و توسعه اقتصادی مناطق مرزی و همگرایی منطقهای، فصلنامه علمی و پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی منطقهای، سال دوازدهم، شماره 2، بهار، صص 902-880.
زینلی، بهنام. (1397). بررسی رابطه فرهنگ ملی با ساخت ارزشها در رسانههای اجتماعی (مورد مطالعه: جوانان بین 20-40 سال شهر تهران). استاد راهنما: نادر صادقی لواسانی نیا. رشته: علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق. قیام دشت.
زندیان دستجردی، اعظم. (1398). رابطه فرهنگ ملی با عملکرد سازمانی: نقش میانجی فرهنگ سازمانی متوازن. استاد راهنما: علی اکبر امین بیدختی. پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته: علوم تربیتی - مدیریت آموزشی. دانشگاه سمنان. دانشکده روانشناسی و علومتربیتی.
سطوتی، فرانک.(1392). چگونگی بازتاب مولفههای فرهنگی جهانی شدن در تبلیغات تجاری سیمای جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات راهبردی جهانی شدن، دوره 4، شماره 13، صص 157-176.
ضیا، ملیحه و قاسمی، محسن و معینی، مهدیه نوروزی، ملیحه، (1401)، ارزیابی برهم ساخت گرایی فضای بز مجتمعهای مسکونی با سنجش رفتار نگاری در جغرافیای شهر کرمان، فصلنامه علمی و پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی منطقهای، سال دوازدهم، شماره 2، بهار، صص 249-231.
عبدالهیان، حمید. و حسنی، حسین.(1391). تبلیغات تجاری و مصرفگرایی: تحلیل نشانه شناختی آگهیهای تجاری تلویزیونی در ایران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم، شماره 2 (پیاپی 62)، صص 107-125.
عبداللهیان، حمید. و حسنی، حسین.(1391). نحوه بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری: تحلیل نشانه شناختی آگهیهای تلویزیونی در ایران، فصلنامه مطالعات و پژوهشهای اجتماعی در ایران، دوره 1، شماره 1، صص 89-118.
مدهوشی، مهرداد. و رضایی، سعید.(1392). ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی با طرح پژوهشی تجربی، مدیریت بازرگانی، دوره 5، شماره 3، صص 125-144.
معیتی، جواد و لطفی، حیدر و مجتهدزاده، پیروز و شریعت پناهی، مجید ولی، (1399)، تحلیل و بررسی نقش مؤلفههای ژئوپلیتیک در سیاست خارجی کشورهای منطقه خلیج فارس، فصلنامه علمی و پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی منطقهای، سال دهم، شماره 2، بهار، صص 1109-1089.
موسایی، میثم.(1387). نقش فرهنگ بر الگوی مصرف، فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد اسلامی، سال نهم، شماره 34، صص 125-150.
Abdulmajid Sallam, M. A. & Abdulwahid, N. (2016). Endorser credibility effects on Yemeni male consumer’s attitudes towards advertising, brand attitude and purchase intention: The mediating role of attitude toward brand, International Business Research, 5(4): 55-66.
Chang, Y. T.; Yu, H. & Lu, H. P.(2018). persuasive messages, popularity cohesion and message diffusion in social media marketing, Journal of Business Research, Vol. 68, I. 4, PP. 777-782.
Eckler, P. & Bolls, P.(2011). Spreading the virus: emotional tone of viral advertising and its effect on forwarding intention and attitudes, Journal of Interactive Advertising, 11(2), PP. 1-11.
Kirca, A. H., Cavusgil, S. T., & Hult, G. T. M. (2009). The effects of national culture on market orientation: Conceptual framework and research propositions. International Business Review, 18(2), pp.111-118.
Lin, Y.; Koroglu, D. & Olson, L.(2012). The influence of culture in advertising: Examples from China and the United States, International Conference on Communication, Media, Technology and Design, Istanbul – Turkey.
Lin, C. A. & Kim, T. (2016). Predicting user response to sponsored advertising on social media via the technology acceptance model, Computers in Human Behavior, 64, PP. 710-718.
M Garaus, U Wagner, A‐M Bäck (2019). The Effect of Media Multitasking on Advertising Message Effectiveness. Psychology & Marketing, Vol. 34(2): 138–156.
Muda, M.; Musa, R.; Mohamed, R. N. & Borhan, H.(2014). Celebrity entrepreneur endorsement and advertising effectiveness, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 130, PP. 11-20.
Nagar, K. (2016). Consumer response to brand placement in movies: Investigating the brand-event fit. Vikalpa, 41(2), 149-167.
Renton, K.(2013). The Relationship of Celebrity Advertisements to Consumers Attitudes and Purchases Intentions, Electronic Theses, Treatises and Dissertations, The Florida State University, USA.
Schwartz, S.H. (1999). A Theory of Cultural Values and Some Implications for Work Applied Psychology: An International Review. 48(1), 23-47.
Steenkamp, J.-B.E.M. (2001). The Role of National Culture in International Marketing Research. International Marketing Review, 18(1), 30-44.
Taylor, C.R., Miracle, G.E. & Wilson, R.D. (1997). The Impact of Information Level on the Effectiveness of U.S. and Korean TV Commercials. Journal of Advertising, 26(1), 1-18.
Tai, H.C.S. (2004). The Relationship of Cultural Values and Message Strategies in Service Advertising. Marketing Intelligence and Planning, 22(4), 438-454..
Uray, N. & Burnaz, S. (2003). An Analysis of the Portrayal of Gender Roles in Turkish Television Advertisements. Sex Roles: A Journal of Research, 48, 77-89..
Zhang, Y. & Neelankavil, J.P. (1995). The Influence of Culture on Advertising Effectiveness in China and the USA: A Cross Cultural Study. European Journal of Marketing, 31(2), 134-149
Zipporah, M. M., & Mberia, H. K. (2014). The effects of celebrity endorsement in advertisements. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences, 3(5),178.