حکیمآرا، محمدعلی (1384)، ارتباطات متقاعدگرایانه و تبلیغ، چاپ اول، انتشارات سمت.
ساروخانی، باقر (1383)، اقناع، غایت ارتباطات، نامه علوم اجتاعی، شماره 23: 115-93)
فرهنگی، علیاکبر (1389)، مدیریت راهبردی سازمان رسانهای از تئوری تا عمل؛ انتشارات دانژه.
وردینژاد، فریدون (1388)، تئوریهای ارتباطات اقناعی، وبسایت شخصی.
تن الکسیس. (1388). نظریهها و پژوهشهای ارتباطجمعی، ترجمه : نعیم بدیعی، تهران: همشهری.
حسینی پاکدهی، علی. (1381). مبانی اقناع و تبلیغ، تهران.
سون ویندال ودیگران(1387).کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضادهقان، چاپ دوم،تهران،نشرجامعه شناسان
کیا، علیاصغر؛ سعیدی، رحمان. (1383). مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع، تهران، مؤسسه انتشاراتی روزنامه ایران.
متولی، کاظم. (1384). افکار عمومی و شیوههای اقناع، تهران، انتشارات بهجت.
کرباسیان، قاسم. (1397). سواد رسانهای، نشرثانیه
حبیبی، امید. (1392). مردم و سواد رسانهای، همشهری، 17 آبان، شماره 3219.
صدیق، بنای، هلن. (1385). زندگی ما در گروه رسانه، همشهری آنلاین.
نصیری، بهاره. (1384). مخاطبان و سواد رسانهای، همشهری، 14 خرداد ماه ،شماره 3707.
بینگلر، اتولر. رستمی، علی.(1390). ارتباطات اقناعی .تهران: نشر مرکز تحقیقات مطالعات و سنجش برنامههای صداوسیما.
حسینی، حسین .)1389. ارتباط اقناعی از آموزههای عملی تا یافتههای علمی. تهران: نشر گپ.
میلر، جرالد. ذکاوتیقراگزلو، علی.(1389). ارتباط کلامی (تحلیل معانی بیان). تهران: نشر سروش.
زرینکوب، عبدالحسین.(1393). با کاروان حله. تهران: آریا.
صیاد کوه، اکبر؛ ظهیر امامی، پریسا(1389).بررسی عنصر شخصیت درحکایتهای سعدی. شیراز: بوستان ادب؛ج2
میر سعید قاضی، علی.(1390). تئوری و عمل در روابط عمومی و ارتباطات. تهران: نشر ثانیه.
قبادی، حسینعلی؛ صادقی، مریم. تبیین منطق گفتگو از نظر سعدی. (1386). پژوهشنامة ادبیات تعلیمی دانشگاه آزاددهاقان. شماره 6
کیا، علیاصغر؛ سعیدی، رحمان.(1385). مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع. تهران: نشر موسسة اطلاعاتی روزنامة ایران.
صنعتی، محمد.(1393). تحلیلهای روانشناختی در هنر و ادبیات. تهران: نشر مرکز.
ساروخانی، باقر.(1394). جامعهشناسی ارتباطات.تهران: نشر اطلاعات.
ترابی، علیاکبر.(1390). جامعهشناسی تبلیغات. تبریز: نشر فروزش.
رضایی،محمد(1375).جایگاه وروشها وعناصر اساسی تبلیغ. تهران:مرکز تحقیقات ومطالعات برنامهای صدا و سیما
زرینکوب، عبدالحسین.(1394). حدیث خوش سعدی. تهران: نشرسخن.
هخامنشی، کیخسرو.(1383). حکمت سعدی. تهران: امیرکبیر.
شاهحسینی، ناصرالدین. رستگار فسایی، منصور.(1383). حکمت عملی ازنظر سعدی. تهران: امیرکبیر.
حالی الطاف، حسین. سید نصرالله، سروش (1376). حیات سعدی. تهران: نشر دانش.
مک کو یل، دنیل. ترجمة اجلالی، پرویز.(1387). درآمدی بر نظریهی ارتباط جمعی. تهران: مرکزمطالعات رسانه.
دشتی، علی.(1394). در قلمرو سعدی. تهران:. نشر اساطیر.
زنجانی، عمید.(1379). ذکر جمیل سعدی (جلد دوم). تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
ریچاردز، بری. پاینده، حسین.(1392). روانکاوی فرهنگ عامیانه. تهران: طرح نو.
ارونسون، الیوت. ترجمة حسین شکرکن.(1389). روانشناسی اجتماعی. تهران: نشر رشد.
ازکمپ، استوارت. ترجمة فرهاد ماهر.(1390). روانشناسی اجتماعی کاربردی. مشهد: نشر آستان قدس رضوی.
یاوری، حورا.(1392). روانکاوی و ادبیات. تهران: نشر تاریخ ایران.
تولان، مایکل. ترجمة سیده فاطمه علوی. (1391). روایت شناسی: درآمدی زبانشناختی-انتقادی. تهران: نشر سمت.
دبیر مقدم، محمد.(1389). زبانشناسی نوین: دستاوردها وافق ها .تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی
احمدی، بابک.(1395). ساختاروتاویل متن .تهران: نشر مرکز.
حسنلی، کاووس.(1384). سعدی آتشزبان (مجموعه مقالات). شیراز: نشر هفت اورنگ.
شفیعی کدکنی، محمدرضا.(1375). صور خیال در شعر فارسی. تهران: آگاه.
حسنلی، کاووس.(1385). فرهنگ سعدی پژوهی. شیراز: نشر بنیاد فارس شناسی و مرکز سعدی شناسی.
یارمحمدی، لطفالله.(1388). گفتمانشناسی رایج و انتقادی. تهران: نشر هرمس.
تصحیح فروغی، محمدعلی.(1395). گلستان سعدی. تهران: نشر ققنوس.
تعلیقات و توضیح: یوسفی، غلامحسین.(1394). گلستان شیخ مصلح الدین سعدی. تهران: نشر خوارزمی.
حسینی پاکدهی، علی.(1390). مبانی اقناع و تبلیغ. تهران: نشر آن.
صیادکوه، اکبر.(1386). مقدمهای بر نقد زیباییشناسی سعدی. تهران: روزگار.
سورین، ورنر؛ تانکارد، جیمز. ترجمة علیرضا دهقان.(1393). نظریههای ارتباطات جمعی. تهران: انتشارات دانشگاه
مک کوایل، دنیس (1391)، مخاطب شناسی، ترجمه مهدی منتظرقائم، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها
خدایاری فرد، محمد و پرن،اکرم (1392)، ارزیابی و آزمونگری روانشناختی ، تهران: دانشگاه تهران
پروری، محمد(1394)، زبان و رسانه، تهران، انتشارات تحقیق و توسعه صدا
محمدپور، احمد (1392)، روش تحقیق کیفی؛ ضد روش 1 ،تهران: جامعه شناسان.
شیخ زاده،محمد؛ فقیهی، ابوالحسن؛ تسلیم،محمدسعید(1390)،«تحلیل مضمون وشبکه مضامین:روشی ساده وکارآمد برای تبیین الگوهای موجود دردادههای کیفی»، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، شماره 10،صص198 -151
Braun, V. & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Kingdom: AltaMira Press.
Attride-Stirling, J. (2001), “Thematic networks: An analytic tool for qualitative research”, Qualitative Research, 1, 385-405.